پنجشنبه، 9 فروردین 1403

امنیت و سلامت دو رکن اساسی هر جامعه/ تخریب جامعه پزشکی به نوعی سرمایه سوزی است

امنیت و سلامت دو رکن اساسی هر جامعه/ تخریب جامعه پزشکی به نوعی سرمایه سوزی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: تخریب جامعه پزشکی سبب کاهش اعتماد مردم به این قشر و نوعی سرمایه سوزی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پزشک با اشاره به این که هر جامعه‌ای بر دو ستون سلامت و امنیت استوار است ، بیان کرد : باید قدردان این نعمت ها باشیم و اگر این ستون‌ها متزلزل شوند جامعه متضرر خواهد شد بنابر این باید قدر متولیان این ستون‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی دلسوز مردم است؛ افزود: سعی می‌کنیم در روز پزشک ثروت عظیم جامعه را حفاظت و حراست کرده و نگذاریم این قشر آسیب ببیندزیرا برخی با جوسازی خاص و ادبیات نامناسب سعی در تخریب پزشکان دارند .

وی با بیان اینکه پزشکان در زمان جنگ خدمات فراموش نشدنی به مردم ارائه دادند ؛ ادامه داد: پزشکان در خطوط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند و در تمام بحران‌ها یاری رسان مردم بوده اند، در سیل اخیر نیز شاهد خدمت‌رسانی آنها بوده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی دو هدف اصلی دارد یکی اینکه کنار مردم باشد و دوم اینکه آلام مردم را تسکین دهد. ما وقتی حال خوبی داریم که کودکی درمان شود و لبخند رضایت بر لبان مادر بنشیند و این بزرگترین سرمایه است که امیدواریم با کمک یکدیگر آن را حفظ کنیم.

 

ظفرقندی با بیان این که در سال ۸۸ حدود ۲۲هزار دانشجوی پزشکی داشتیم و اکنون ۴۸هزار دانشجوی پزشکی داریم؛ خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۴ در زمینه پزشکی به تعادل می‌رسیم و اگر کمیت‌ها بدون توجه به زیرساخت‌ها افزایش پیدا کند ؛ کیفیت کاهش می یابد.

 

وی یاد آور شد:  باید مسائل را با نگاه کارشناسی و دور ازجنجال دنبال کنیم زیرا جامعه پزشکی تحت هجوم‌های متعددی قرار دارد که این نوعی سرمایه‌سوزی است. اگر می‌گوییم این مباحث نباید مطرح شود به این دلیل نیست که کسی به جامعه پزشکی انتقاد نکند، بحث این است که اگر حرمت‌ها شکسته شود اعتماد به سرمایه‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.