جمعه، 10 فروردین 1403

استفاده غیر منصفانه از تریبون ملی علیه جامعه پزشکی

استفاده غیر منصفانه از تریبون ملی علیه جامعه پزشکی

 

انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون بهداشت خواستار تذکر قانونی به صدا و سیما در خصوص استفاده غیرمنصفانه از تریبون ملی علیه جامعه پزشکی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از روابط عمومی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، هیات مدیره این انجمن در نامه‌ای به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد به هجمه‌های هدفدار برای تخریب شان و جایگاه مقدس حرفه پزشکی و اعتماد آحاد مردم به این قشر خدوم جامعه اعلام کرد؛ در مورد استفاده غیرمنصفانه از تریبون ملی علیه جامعه پزشکی که پناهگاه مردم و محرومان‌ است، باید تذکر قانونی داده شود.

در بخشی از متن این نامه آمده است: جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی و بلایای طبیعی دهه‌های اخیر پای ثابت و صبور خدمت به مجروحان و آسیب دیدگان بوده است و با وجود همه تحریم ها و ایذائات دشمنان این مرز و بوم سطح علمی و حرفه ای خود را قابل رقابت با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نگه داشته است، اما از نمایندگان مجلس در بزرگ کردن عنوان‌هایی همانند« فرار مالیاتی پزشکان»، « نصب اجباری کارت خوان با عنوان مبهم صندوق و پایانه  فروشگاهی» همچنین از صدا و سیما در تخریب جایگاه آرامش بخش این صنف صادق و خدمتگزار به شدت گله‌مند است.

آمار غیر کارشناسی و استنادات غیر واقعی بعضی از نمایندگان مجلس به آنچه «فرار مالیاتی پزشکان »گفته شده است و مصوبه تبعیض آمیز مجلس در اجبار پزشکان به «کارتخوان صندوق/پایانه فروشگاهی» مطرح شده در حالی است که دیگر صنوف تجاری و فعالان اقتصادی کشور که گردش مالی عظیم وغیر قابل مقایسه‌ای با گردش مالی محدود بخش خدمات پزشکی دارند الزام قانونی برای استفاده از کارتخوان یا صندوق فروشگاهی ندارند.

در این نامه تاکید شده است:  بنابراین اجحاف بزرگی است که اخیرا در جریان تصویب قانون بودجه سال ۱۳۹۸ ( بند _ ی تبصره۶ ) مجلس اتفاق افتاده و باعث دلسردی و سرخوردگی پزشکان کشور شده است.

بنابراین انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران ضمن هشدار نسبت به وضعیت جاری و هجمه‌های هدفدار برای تخریب شان و جایگاه مقدس حرفه پزشکی و اعتماد آحاد مردم به جامعه پزشکی، از جنابعالی و دیگر نمایندگان گروه پزشکی در مجلس تقاضا دارد طرح اصلاح قانون فوق را با مشورت و کارشناسی سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی گروه پزشکی به مجلس تقدیم دارند و به صدا و سیما نیز در مورد استفاده غیرمنصفانه از این تریبون ملی علیه جامعه پزشکی که پناهگاه مردم و محرومین‌اند تذکر قانونی داده شود.

جامعه پزشکی کشور معتقد است که طبق قانون اساسی ( اصل سوم، اصل نوزدهم، اصل بیستم و اصل هفتاد و دوم) همه مردم ایران از هر قوم، صنف و گروهی در مقابل قانون یکسان‌اند و تردیدی به پرداخت عادلانه مالیات نیز ندارد اما استثنا کردن یک اقلیت صنفی پاکدست تبعیضی بزرگ و خلاف عدالت است.

نمایندگان مجلس با اطلاع از واقعیات و گزارش‌های کارشناسی و منصفانه مراجع ذی ربط در جهت رفع تبعیض و دلگرمی پزشکان کشور تلاش خواهند کرد و با درایت خود در بازسازی سرمایه اجتماعی پزشکی کشور نقش خود را ایفا خواهند کرد.

در پایان این نامه آمده است: در این فرصت از وزیر  وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی و رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور نیز می خواهیم در جهت تنویر افکار عمومی ملت ایران و  دفاع رسانه‌ای و حقوقی از خدمات جامعه پزشکی کشور و ارزش های آن پیشرو باشند و از تخریبگران و سوداگران اعتماد و امنیت روانی مردم به محاکم حقوقی و قانونی ارائه دعوا کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.