پنجشنبه، 9 فروردین 1403

درخواست رئیس کل نظام پزشکی از روحانی /دیرکرد پرداخت بیمه ها جامعه پزشکی را با مشکل مواجه کرده است

درخواست رئیس کل نظام پزشکی از روحانی /دیرکرد پرداخت بیمه ها جامعه پزشکی را با مشکل مواجه کرده است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار اقدامات لازم در جهت تسهیل روند پرداخت مطالبات جامعه پزشکی از سازمان های بیمه گر به منظور رفع مشکلات اقتصادی آنان شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح ذیل است:

 

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید در شرایط اقتصادی کنونی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به ویژه در بخش تأمین بهداشت و جبران هزینه‌های درمان از الزامات تحقق عدالت اجتماعی است و توجه به این مهم با گسترش پوشش بیمه‌های پایه در کشور در مسیر انجام قرار گرفته است. موفقیت این تلاش‌ها و استمرار و توسعه این فرآیند مستلزم کارآمدی بیمه‌ها در پوشش هزینه‌های درمان مردم به نحوی است که نارضایتی و خسارتی را متوجه ارائه‌دهندگان خدمات سلامت ننماید.

با عنایت به آنکه سازمان‌های بیمه‌گر و به ویژه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی بیمه‌گر مطالبات جامعه پزشکی را با تأخیر زمانی قابل توجه، به طور معمول بیش از یک سال، پرداخت می‌نمایند. این امر مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مراکز درمانی و همکاران حوزه سلامت به وجود آورده است که این شرایط روند اجرای سیاست‌های تعیین شده را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. از اینرو خواهشمند است در جهت نیل به اهداف مورد نظر در این حوزه، دستور فرمایید اقدامات لازم به منظور رفع مشکلات مورد اشاره در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.