جمعه، 10 فروردین 1403

فرار مالیاتی پزشکان صحت ندارد/ آمارهای اعلام شده تخریبی است

فرار مالیاتی پزشکان صحت ندارد/ آمارهای اعلام شده تخریبی است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که آمارهای مطرح شده در خصوص فرارمالیاتی پزشکان نوعی جو سازی برای تخریب این جامعه است ، گفت: درکمیته کارشناسی مشترک با سازمان امور مالیاتی این موضوع تحت پیگیری و انجام اقدامات لازم قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در خصوص اهم فعالیت های انجام شده این سازمان طی تیرماه 98 بیان کرد: درجلسه ای که با حضور دکتر جنتی معاون سازمان امور مالیاتی در خصوص مباحث مالیاتی پزشکان تشکیل دادیم ، بر ضرورت قانونی بخشودگی جرائم مالیاتی ماده 169 مکرر بر اساس رای دیوان عدالت تاکید و طرفین موضع مشترک خود را در مورد جوسازی های تخریبی مطرح شده در زمینه فرار مالیاتی و آمار های غیر واقعی منتشر شده در این خصوص اعلام کردند ، لذا پیگیری و رسیدگی به این مهم در دستور کار کمیته کارشناسی مشترک قرار گرفت.

وی افزود: جلسه ای با حضور رئیس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از پروژه استقرار پرونده الکترونیک سلامت بیماران برگزار شد که نظرات و برنامه های مد نظر ارائه و تکالیف موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر این که استقرار منظم پرونده الكترونيك سلامت نقش موثري در بهبود ساختار نظام سلامت كشور خواهد داشت؛ادامه داد: نقش سازمان نظام پزشكي در صدور كارت هوشمند وامضاي الكترونيك وهماهنگي ها بويژه در بخش خصوصي مورد تاكيد قرار گرفت.

ظفرقندی به پرونده قديمي سازمان نظام پزشکی در خصوص اقدام تعرفه شهر ارومیه در سال 84 اشاره کرد و گفت : این موضوع موجب صدور حكم انسداد حسابهاي سازمان وابلاغ جريمه ١/٨ ميليارد تومان شد که پاسخگويي، مذاكره وپيگيري سازمان ودفتر حقوقي در ديوان عدالت اداري ابتدا منجر به  صدور حكم توقف وسپس ابطال حكم تعزيرات شد. اميدوارم اين موضوع بزودي ختم به خير شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به تشکیل جلسه مشترک با رئیس سازمان انتقال خون و هیات همراه اشاره و اظهار کرد : پس از بررسي كارشناسي فني مشترك  در خصوص مشکلات موجود، مقرر شد تا تفاهم نامه اي در مورد همكاريهاي آموزشي، پژوهشي واجرايي بین دو سازمان منعقد شود.

وی در خصوص برگزاری جلسه باهيات مركزي نظارت برانتخابات و هيات رئيسه مجمع عمومي سازمان نظام پزشکی، بیان کرد: هماهنگی های لازم براي برگزاري مجمع عمومي پيش رو در تاريخ٩٨/٤/١٧  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی به موضوع کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در اثر تحریم های یک جانبه اشاره کرد و گفت : عليرغم ادعاي دروغين عدم شمول تحريمها در اين موارد عملا با اعمال تحريم در زمينه مبادلات ارزي وحمل ونقل مردم وبيماران را در مضيقه شديد قرارداده اند که در اين راستا پيرو مذاكرات انجام شده نامه رسمي به ادريس جزايري گزارشگر ويژه حقوق بشر و ميشل باشله كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل ارسال شد که متن این نامه  در سايت سازمان ورسانه ها منعكس شد.

ظفرقندی در خصوص نشست مشترك سازمان نظام پزشکی با دکترحريرچي، دكتر جان بابايي، دكتر جليل حسيني و دكتر ايدني در خصوص ضرورت و راههای اصلاح رویکرد رسانه ملی با جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: در مورد خبرها و مناظره های جهت دار تخریبی علیه جامعه پزشکی موضع مشترک داشتیم و تبادل نظر در زمینه نحوه پياده سازي شيوه نامه اجرايي ماده واحده قانون چگونگي تعيين وظايف وصلاحيت شاغلان حرف پزشكي، وهمچنين بحث نحوه واگذاري بخشي از مسئوليتهاي وزارت بهداشت در امر آموزش مداوم به سازمان نظام پزشكي انجام شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی سایر نشست های برگزار شده از سوی این سازمان در جهت تسهیل امور رفاهی و رفع مشکلات جامعه پزشکی را به شرح ذیل عنوان کرد:

  1. نشست مشترك با فعالين ورزشي جامعه پزشكي وبررسي راههاي گسترش ورزش همگاني و تخصصي از طريق انجمنهاي ورزشي وارتباط با فدراسيونها و...با هدف ارتقاء سطح سلامتي ونشاط  در جامعه پزشكي و تدوين برنامه اجرايي براي اين موضوع.
  2. حضور دکتر لاری معاون جديد فرهنگي ودانشجويي وزارت بهداشت در سازمان وتبادل نظر در موضوعات ومعضلات فرهنگي و ضرورت تسهيل وامعان نظر بسيط براي حل مشكلات دستياران ودانشجويان پزشكي وانتقال تجربيات در موارد فوق الذكر.
  3.  جلسه مشترک با دكتر نوبخت ومعاونين مركز پژوهشهاي مجلس  براي پيگيري  ادعاهاي مطرح شده فرارمالياتي جامعه پزشكي از سوي مركز پژوهشهاي مجلس وجوسازي ناشي از آن در صحن مجلس وپاسخ آماری صحيح به ادعاهاي مطرح شده.
  4. برگزاری نشست مشورتي وهماهنگي با رئيس و اعضای شوراي عالي و  هيات رئيسه این شورا با حضور معاون سازمان غذا و دارو و نيز برگزاری جلسه با روساي برخی از نظام پزشكي هاي شهرستانها وبررسي امور وضرورتهاي معاونتهاي سازمان ، اصلاح نظام پاسخگويي تلفن ها ، ارباب رجوع وصدور كارت هوشمندو...از ديگر امور جاري سازمان در ماه گذشته بود.

ظفرقندی در پایان یاد آور شد : براي همه بزرگواران جامعه  معزز پزشكي كشور  ،توفيق، عزت وتسهيل مسير درمان بيماران را از  خداوند منان مسئلت مي نمايم.

لازم به ذکر است متن نامه دکتر ظفرقندی خطاب به گزارشگر ویژه تاثیرات منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر به شرح ذیل است:

 

جناب آقای ادریس جزایری

 

گزارشگر ویژه تأثیرات منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر

 

با تقدیم سلام و احترام

          به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران که یکی از نهادهای اصلی قانونگذار حوزه سلامت و مدافع حقوق بیماران است، می‌خواهم توجه شما را به اثرات زیان‌آور تحریم‌های وضع شده بر سلامت مردم ایران جلب نمایم. تحریم‌هایی که در پی خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 مِه 2018 اعمال شده است.

 

طبق ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

1) هر شخصی حق دارد که از سطح زندگی مناسب برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده‌اش، به ویژه از حیث خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری برخوردار شود.

همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، پیری یا در تمام موارد دیگری که به عللی مستقل از اراده خویش، وسایل امر معاشش را از دست داده باشد، از تأمین اجتماعی بهره‌مند گردد.

2) مادران و کودکان حق دارند که از کمک و مراقبت‌ ویژه برخوردار شوند. همه کودکان، اعم از آن که در پی ازدواج یا بی‌ازدواج زاده شده باشند، حق دارند از حمایت اجتماعی یکسان بهره‌مند گردند.

محدودیت‌های فعلی در امور بانکی و حمل و نقل، به طور قابل توجهی واردات داروها و کالاهای ضروری را متأثر ساخته و منجر به بحران جدی در حوزه سلامت مردم ایران گردیده است.

دسترسی به فرآورده‌های دارویی و پزشکی ضروری، حق اساسی مردم است و هر گونه تحریمی که این حق را هدف قرار دهد، در تضاد با مفاد اعلامیه رسمی حقوق بشر و اصول اخلاقی پذیرفته شده است.

لذا خواهشمند است برای نجات جان مردم و جلوگیری از فاجعه انسانی، سازمان ملل کلیه تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

اینجانب منتظر دریافت پاسخ آن مقام محترم در اولین فرصت ممکن هستم.

توجه ویژه شما به این امر موجب مزید امتنان خواهد بود.

با تقدیم شایسته‌ترین احترام‌ها

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل


انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.