پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شیبانی رادمردی از جنس طبابت است

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه دکتر شیبانی به یک نسل تعلق ندارد گفت : چهره های بین نسلی همانند عباس شیبانی برای نسل های متمادی بویژه اطباء جوان مملو از درسهای اخلاق مداری ومردم دوستی است.

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در آیین نکوداشت عباس شیبانی اولین رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به خصایص و فضایل اخلاقی وی بیان داشت :طبابت وطبیب بودن او باید بیشتر مورد توجه واقع شود زیرا وی زمانی که دانشجوی پزشکی بود بدلیل مبارزات سیاسی مدت زمان طولانی را برای تحصیل طی کرد .

 

وی افزود : شیبانی نمادی از یک مبارز سیاسی بود که پایه گذار نهضت دانشجویی اصیل است و جنبش دانشجویی مترقی ونوین را قبل از انقلاب راه اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه شیبانی کارهای سترگی را در عرصه درمانی کشور به انجام رسانیده است؛ گفت :در واقع پزشکی وام دار حرکتهای او دردوران دفاع مقدس است زیرا طب عمده کشور در آن دوران برای تیمار مجروحین بود و ایشان کارهای سخت و شگفت انگیزی را در این عرصه انجام داد.

 

زالی ادامه داد : شیبانی با تشکیل هیات امنای ارزی آن را به یک کاتالیزور بزرگ برای نهادینه سازی ممارست های پزشکی تبدیل کرد و مباحث پیوند اعضا ، جراحی قلب ؛ مغز و اعصاب ؛ ناباروری ، اورولوژی و کاشت حلزون که امروز کشورمان پیشقراول این عرصه هاست با تلاشهای دکتر شیبانی شکل گرفت.

 

رئیس سازمان نظآم پزشکی با عنوان اینکه شیبانی به عنوان یک فرد ساده لژستیکی در نهاد خاص این کارها را انجام نداده است اذعان داشت : حس میهن پرستی و مردم دوستی او باعث شد که گام های بزرگی را برای مردم خویش بردارد و با شجاعت مدیریتی  خاصی که داشت  تمامی تلاشها را نهاد سازی و سیستماتیک نمود.

***در کسوت طبیب از وجاهت تحسین برانگیز بین مردم برخوردار بود

 

وی با بیان اینکه شیبانی راد مردی از جنس طبابت است اظهار داشت : وی نمادی از تواضع ؛ اعتدال ،  فروتنی ؛ پاکدستی و ترویج اخلاق حسنه است که شناساندن راه و روش اولین رئیس سازمان نظام پزشکی برای نسل جدید ضروری است.

 

وی تصریح کرد : باید قدر دان زحمات این شخصیت بزرگ باشیم زیرا ایشان استاد ارزنده طبابت و اخلاق است وباید از ظرفیتهای اخلاقی او بهره ببریم

 

زالی خاطرنشان کرد : دکتر شیبانی طی پنج دوره نماینده مجلس بوده که جایگاه والایی داشت و در قلب مردم تهران جای گرفت که این مسئله سبب شد تا مردم تهران ایشان را به عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/ ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.