جمعه، 31 فروردین 1403

افزایش تعرفه های پزشکی متناسب با تورم از ضروریات است

افزایش تعرفه های پزشکی متناسب با تورم از ضروریات است
رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که افزایش تعرفه های پزشکی ظاهرا به نفع دولت و مردم نیست ؛ گفت: اگر تعرفه های پزشکی حداقل متناسب با افزایش تورم رشد نداشته باشد ؛ راههای دیگری برای تامین این کسری ایجاد می شود.

فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی  با اشاره به این که درخصوص تعرفه های پزشکی ظاهرا کمیسیون بهداشت مجلس ، دولت و سازمانهای بیمه گر براین امرمصرندکه افزایشی برای سال ۹۶ نداشته باشیم ؛ اظهار داشت : اگرچه ظاهرا این عدم افزایش به نفع دولت ومردم است اماچون منطبق براصل افزایش تورم نیست مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد زیرا تمام دستمزدهای پرداختی وهزینه های دولت بطورطبیعی حداقل متناسب با افزایش تورم،فزونی می یابد .

وی افزود : براین اساس باید تعرفه های پزشکی نیز حداقل متناسب با افزایش تورم، رشد داشته باشدودرغیراینصورت راههای فرعی دیگری جهت تامین این کسری ایجادخواهدشدکه در نهایت  همان افزایش رابه دولت وملت تحمیل خواهدکرد.

  وی با گلایه از عدم توجه به نقش سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها به عنوان یک نهاد مردمی که جامعه پزشکی را نمایندگی می کند؛ ادامه داد : حق تعرفه گذاری باید به متولی واقعی آن یعنی  سازمان نظام پزشکی کشور باز گردد چون با پاک کردن صورت مساله ، مشکلات حل نمی شود .

عضو شورای عالی سازمان  نظام پزشکی همچنین در خصوص چالشهای نظام سلامت در سال جدید بیان داشت : کاهش نقش نظارتی دانشگاههای علوم پزشکی هم درکیفیت ارائه خدمات و هم درعدم تحمیل خدمات اضافی که هردوی اینها موجب افزایش بارمالی زیاد می شود ازمهمترین چالشهائی است که درسال۹۶ بایدبه طور جدی به آنها پرداخته شود.

شکوهی با گریز به اجرای طرح تحول تصریح کرد :  در سال جدید طرح تحول ادامه خواهدیافت زیرا امکان بازگشت ازآن وجود نداردو ثانیا"طرح جایگزین بهتری برآن متصورنیست بلکه باید با ارزیابی دقیق و منصفانه ازکانال های مرتبط نسبت به پالایش این طرج اقدام نمود وگریزی جز این امر برآن ممکن نیست.

وی یادآور شد : هرچه ازاین مهم غفلت شود، نقاط ضعف طرح برجسته تر و اهداف اولیه آن نیز به فراموشی سپرده می شود در حالی که این طرح خود تحولی عظیم درحوزه سلامت بوده که با نقد و نظر منصفانه تاثیرات ارزشمند خودرا به شکل پایدار درمسیرسلامت نشان می دهد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.