جمعه، 10 فروردین 1403

وزیر ارشاد از قانونمند شدن تبلیغات پزشکی خبرداد/لایحه تبلیغات پزشکی به مجلس می‌رود

وزیر ارشاد از قانونمند شدن تبلیغات پزشکی خبرداد/لایحه تبلیغات پزشکی به مجلس می‌رود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه تبلیغات پزشکی و ماهواره‌ای که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، لایحه قانون تبلیغات آماده شده که با تقدیم به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن می‌توان مانع از تبلیغات واهی در حوزه سلامت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از ایسنا ، علی جنتی در نشست امضای تفاهم‌نامه فرهنگ جامع سلامت با حضور وزیر بهداشت گفت: برقراری پیوند بین حوزه‌های سلامت و فرهنگ، موضوعی است که از سال‌ها قبل به آن می‌اندیشیدیم که خوشبختانه در این دوره با ابتکار دکتر هاشمی، این مسئله محقق شد و مقوله فرهنگ مورد توجه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه، تمام پیشرفت‌های علمی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، مرهون مطالعات، تحقیقات و پژوهش هایی بوده که در خواندن کتاب‌ها متبلور است، افزود: باعث افتخار ماست که کتاب قانون، تالیف شخصیت برجسته‌ای چون بوعلی سینا، مبنای استفاده اکثر اندیشمندان عصر حاضر قرار می‌گیرد.

جنتی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب در چند بخش می‌توانیم با وزارت بهداشت تعامل و هم‌افزایی خوبی داشته باشیم، گفت: یکی بحث آگاهی بخشی عمومی در حوزه سلامت است که باید با انتشار کتب در این زمینه افزایش پیدا کند و دیگری ارتقای فرهنگ عمومی کادر پزشکی و پیراپزشکی علاوه بر آگاهی‌های علمی آن‌هاست.

وی تاکید کرد: در زمینه اخلاق حرفه‌ای و آشنایی با مبانی ارزشی، صاحب فرهنگ غنی هستیم و ایجاد کتابخانه‌هایی در دانشکده‌های علوم پزشکی به ارتقای فرهنگ و مبانی اسلامی و اخلاقی کادر پزشکی و پرستاری کمک موثری می‌تواند کند.

وزیر ارشاد گفت: امیدوارم که با حمایت وزارت بهداشت و همراهی وزارت ارشاد، از نویسندگان، مترجمان و ناشران در حوزه سلامت پشتیبانی کنیم و بتوانیم انتشار کتاب‌های علمی پزشکی را گسترش دهیم.

جنتی با تاکید بر این‌که ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و گسترش آن‌ها، ارتقای علمی استادان و دانشجویان را موجب می‌شود، گفت: باید نسبت به توسعه کتابخانه‌های ملی تخصصی پزشکی توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر ارشاد اذعان داشت: در سال گذشته 66 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد که 35 هزار عنوان چاپ اول بوده و بخش قابل توجهی از این تعداد در حوزه سلامت منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه، برخوردار نبودن از دانش تخصصی در کتاب‌های حوزه سلامت ایجاب می‌کند که کمیته‌ای مشترک جهت اظهار نظر و بررسی‌های تخصصی تشکیل شود، افزود: همانطور که در حوزه‌های دین و کتاب کودک و سایر حوزه‌ها هیات نظارت بر کتاب داریم، ضروری است که در حوزه سلامت نیز هیاتی تخصصی تشکیل و بر این موضوع نظارت کنند، که وزارت ارشاد آمادگی کامل خود را در تحقق این امر اعلام می دارد.

لایحه تبلیغات پزشکی آماده تقدیم به مجلس

وزیر ارشاد در ادامه افزود: در حوزه تبلیغات پزشکی و ماهواره‌ای که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، لایحه قانون تبلیغات آماده شده که با تقدیم به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن می‌توان مانع از تبلیغات واهی در حوزه سلامت شد.

جنتی در پایان خاطرنشان کرد: برای اعتلای سطح سلامت جامعه می توان از حوزه‌های سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، نشریات طنز و مطبوعات استفاده کرد و بدین ترتیب گامی در جهت ارتقای سواد سلامت مردم برداشت.

انتهای خبر/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.