جمعه، 10 فروردین 1403

در آستانه سال جدید صورت گرفت؛ دومین نشست وزیر بهداشت با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس/ اختصاص اعتبارات مصوب نظام سلامت را متحول می کند

در آستانه سال جدید صورت گرفت؛     دومین نشست وزیر بهداشت با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس/ اختصاص اعتبارات مصوب نظام سلامت را متحول می کند
دومین نشست وزیر بهداشت با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آستانه سال جدید در دفتر وزیر برگزار شد

وزیر بهداشت در ابتدای این نشست گفت: مردم به اقدامات و برنامه های دولت و مجلس برای بهبود اوضاع نظام سلامت امید بسته اند و ما در وزارت بهداشت این افتخار را داریم که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همگی تحصیلات پزشکی داشته و دلسوز بخش سلامت هستند و به این حوزه تعصب دارند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هرچه زمان می گذرد به زبان مشترک بین مجریان و قانونگذاران نزدیک تر می شویم، افزود: همانطور که می دانید دولت جدید در حالی کارش را شروع کرد که در حوزه دارو بحران داشتیم و طی 100 روز با اقداماتی که انجام شد تا حدود زیادی آرامش در این حوزه حکمفرما شد.

 

187 قلم کمبود دارویی به 20 قلم رسیده است

وی اظهار داشت: در روزهای اول شروع کار 187 قلم دارو در کشور نایاب بود که هم اکنون این کمبودها به زیر 20 قلم رسیده است. بازار دارویی اشباع شده و مشکل دسترسی مردم به دارو در سال جدید کمتر هم خواهد شد، هرچند برخی مشکلات در زمینه مصرف دارو و بیمه ها باید حل شود.

وی بیان داشت: در روزهای پایانی سال هم شاهد خبرهای خوشی در حوزه اعتبارات و بخش های دیگر نظام سلامت خواهیم بود.

وی از تشکیل کمیته ای برای نظارت بر ساماندهی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی خبر داد و گفت: حقیقت این است که کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس امسال در تصویب بودجه های بیشتر برای نظام سلامت خیلی به ما کمک کردند و اگر مبالغ قانون اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی اختصاص یابد، کمک شایانی به مردم انجام می شود.

وزیر بهداشت افزود: در بحث های مربوط به هدفمندی تاکنون بالغ بر 400 ساعت جلسه در وزارت بهداشت تشکیل شده است و شوراهای سیاستگذاری و فناوری سلامت ما هفته ای دو تا سه جلسه در این خصوص برگزار می کنند.

وی با اظهار خشنودی از اینکه بحث سلامت در دیدگاه و سخنان بزرگان کشور از رهبر معظم انقلاب تا سران قوا به عنوان یک اولویت مطرح شد، ادامه داد: تولید واکسن، دارو، سر و سامان دادن به وضعیت شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی، تقویت بیمه ها، تشکیل جلسات شورای عالی امنیت و سلامت غذا، اجرای طرح های درمانی، آموزشی و پژوهشی، برنامه هایی است که باید برای بهبود اوضاع سلامت در سال جدید پیگیری شود که اگر این برنامه ها انجام شود چهره نظام سلامت در سال جدید تغییر می کند.

 

ضرورت فرصت دادن و اعتماد مجلس به مدیران نظام سلامت

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت پس از استماع سخنان اعضای کمیسیون، در پایان این نشست ضمن استقبال از نظارت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر هزینه کرد بودجه نظام سلامت و مصوبات مجلس، گفت: نگاه من و همکارانم در وزارت بهداشت همان نگاهی است که در دوران دفاع مقدس بود، ما واقعاً برای خدمت به مردم و برداشتن باری از دوش نظام سلامت آمدیم.

وی خواستار اعتماد به مسئولان وزارت بهداشت شد و افزود: خوشبختانه نظرات ما به هم خیلی نزدیک شده است و اگر فرصت لازم برای اجرا فراهم باشد شاهد خواهید بود که سال آینده شرایط نظام سلامت از امروز خیلی بهتر خواهد بود.

دکتر هاشمی گفت: نظرات مجلس به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برنامه من از ابتدای مسئولیت تاکنون رسیدگی بیشتر به مناطق محروم و اولویت دادن به پیشگیری و بهداشت بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای تولید واکسن و دارو در سال جدید، گفت: باید کاری کنیم که تادر 4 سال آینده کشور از واردات واکسن بی نیاز شود و همچنین جایگاه قبلی خود در زمینه صادارت واکسن را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه و عملکرد همه معاونان و مدیران وزارت بهداشت در جهت خدمت به مردم و مراقبت بیشتر از منابع نظام سلامت و سرمایه های ملی مردم دراین حوزه است.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.