جمعه، 31 فروردین 1403

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولتی برای ایفای نقش اساسی پزشکان خانواده

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای ایفای نقش پزشکان خانواده و رفع دغدغه‌های مردم و پزشکان نیاز به تعامل بخش خصوصی و دولتی داریم.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکترپیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اولین همایش سراسری پزشک خانواده در سالن اجلاس سران در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: امیدواریم بتوانیم رضایت مردم و پزشکان را با برگزاری این همایش‌ها در طی چهار روز جلب نماییم.

وی خاطرنشان کرد:از وظایفی که برای نظام پزشکی به ویژه نظام پزشکی تهران در نظر گرفته شده است، ارتقای دانش‌ پزشکی و مسائلی که جامعه پزشکی با آن درگیر هستند است که در این راستا 200 تن از اساتید پزشکی و 2 هزار متخصص و پزشک عمومی در این همایش را گردهم آورده است.

رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به آغاز دولت یازدهم، ابلاغ برنامه‌های کلان سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، تلاش وزیر بهداشت و تمامی جامعه پزشکی که موجب شکل گیری طرح تحول سلامت شد، ابراز داشت:  این مهم پاسخی برای دغدغه‌های مردم و جامعه پزشکی است که در ابتدای راه قرار دارد و برای نهادینه شدن آن و رهایی از بن‌بست‌های ایجاد شده، هزینه‌های زیادی باید پرداخته شود.

 

به گفته وی با توجه به موفقیت این طرح در بخش دولتی و دانشگاهی، در حوزه سرپایی و بستری در بخش غیردولتی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. متولی سیاست‌های ابلاغ شده باید وزارت بهداشت باشد و عملکرد نسبی، برتری پیشگیری و درمان در نظام سلامت، استقرار نظام جامع ارجاع خدمات، عدالت در پرداخت‌ها و تعبیه گایدلاین‌ها است که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

پیوندی با تاکید بر اینکه دسترسی مردم به خدمات و پراکندگی خدمات ارائه کنندگان خدمت باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مسیر اصلی ارائه خدمت را بیابیم و راه برورفت ما از مشکلات باشد، ابراز داشت: در بخش تجهیزات پزشکی و دارو نیز باید یک نگاه جامع داشته باشیم. امیدواریم با تبیین بسته‌هایی برای پزشک خانواده و حضور بخش خصوصی و دولتی در صحنه و تعامل این دو بخش اساسی با پزشک خانواده، دغدغه‌های موجود برطرف گردد.

 

*ارائه 200 بسته خدمتی در طرح پزشک خانواده

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران  از ارائه 200 بسته خدمتی در طرح پزشک خانواده خبر داد و ضمن بیان ضرورت بررسی عوامل مؤثر در ارتقای و جایگاه پزشکی در کشور گفت: طرح پزشک خانواده چندین سال است که در حال اجرا است و نقش بخش‌های غیردولتی در طرح پزشک خانواده می‌تواند راهگشا باشد.

وی در پایان گفت: طرح پزشک خانواده زمان‌بر است و نمی‌توان آن طور که برخی انتظار دارند یک شبه آن را به نتیجه رساند. در این راستا نیاز به فرهنگ‌سازی و بهبود زیرساخت‌ها است تا بتوان گفت 8 تا 10 سال برای به نتیجه رساندن این طرح زمان نیاز است البته در دو سال اخیر روند مطلوبی را شاهد بوده‌ایم اما نیاز به همکاری همه بخش‌ها داریم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.