پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عدم پرداخت به موقع بیمه ها صدای پزشکان خانواده را هم درآورد

عدم پرداخت به موقع بیمه ها صدای پزشکان خانواده را هم درآورد
هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز طی نامه ای خطاب به دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تداوم خدمت پزشکان خانواده را با شرایط موجود غیرممکن دانسته و خدمت رسانی این پزشکان را از اول اسفندماه منوط به دریافت ویزیت کامل عنوان نموده اند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن کامل این نامه به شرح ذیل است :

جناب آقای دکتر ایمانیه

ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

با سلام و احترام؛

        به آگاهی می رسانیم که با وجود همکاری های صمیمانه و دلسوزانه پزشکان خانواده شیراز در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری از زمان شروع این طرح، علیرغم انتظار برای اصلاح نواقص و ارتقای برنامه که متأسفانه تاکنون صورت نگرفته است "مطالباتشان از سازمان‌های بیمه گر نیز با تأخیرهای طولانی مدت همراه شده و این سازمان ها علی رغم تعهداتشان، از پرداخت مطالبات همکاران ما سرباز می زنند، به نحوی که در ماه های اخیر پزشکان خانواده حقوق کارکنان و مخارج پایگاه های سلامت خود را جیب و یا با دریافت وام بانکی تأمین نموده اند. این موضوع با کسورات بی رویه و غیرموجه و غیرقانونی از سوی آنها به ویژه بیمه سلامت نیز توأم شده است.

در طی یک سال گذشته این انجمن مکاتبات و رایزنی های متعددی را با مسئولان ستاد کشوری و استانی در مورد مشکلات فوق داشته که جنابعالی از بسیاری از آنها مطلع می باشید. اما متأسفانه این مکاتبات نه تنها در استان و در مرکز راه به جایی نبرده است. بلکه اظهارنظرهای نسنجیده و غیرکارشناسانه و گاهاً مغرضانه برخی مسئولین و غیرمسئولین شرایط را برای ادامه طرح بسیار غیرقابل تحمل نموده است که نمونه بارز آن مصوبه افزایش سرانه سال 1395 و اما و اگرهای سازما‌ن‌های بیمه‌گر در ذیل امضای خود و استنکاف از پرداخت آن تاکنون می باشد که امری غیرمعمول و بی سابقه در امور اداری می باشد. همچنین می توان به عدم پرداخت کسورات مربوط به فرانشیز سال 1394 نیز اشاره کرد که همچنان مبهم مانده است.

این مشکلات پیش گفت و بسیاری از مسایل دیگر که از حوصله این نامه خارج است صبر پزشکان خانواده که با تمام تلاش و از خودگذشتگی برای رفاه حال بیماران و تاکنون بیش از حد توان ارائه خدمت نموده اند را لبریز نموده است و انجمن پزشکان عمومی شیراز با وجو داین نارضایتی های شدید دیگر نمی تواند نظاره گر این بی عدالتی ها باشد.

لذا این انجمن تداوم خدمت پزشکان خانواده را با شرایط موجود غیرممکن می داند و از اول اسفندماه 1395 و با اطلاع رسانی قبلی با عنوان اعتراض به وضعیت موجود و رفع نواقص و اصلاح برنامه خدمت رسانی پزشکان خانواده شیراز با اخذ فرانشیز و با روال سایر استان های کشور و یا دریافت ویزیت کامل را اعلام و شروع خواهد نمود. این حرکت در شروع برای یک هفته خواهد بود که در صورت بی توجهی مسئولین کشوری و استانی حرکت اعتراض ضمن گسترده تر شدن تا زمانی که خواسته های به حق و قانونی همکاران محقق نشود ادامه و تداوم خواهد داشت (البته معمول است که با اوج گرفتن اعتراضات، سازمان های بیمه گر مبالغی را پرداخت می کنند که به نظر ما این مرهم موقتی می باشد و در تصمیمات و روند اعتراضی تأثیر نخواهد داشت).

لازم به ذکر است که با توجه به نامه نگاری های متعدد و اطلاع رسانی مسئولیت اقدامات انجام شده به عهده سازمان های بیمه گر و دیگر متولیان استان و کشور خواهد بود.

 

با تشکر

هیأت مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.