جمعه، 31 فروردین 1403

خبرنگاران می‌توانند اسباب ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی شوند

خبرنگاران می‌توانند اسباب ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی شوند
دکتر محمود فاضل نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی پیامی را به مناسبت روز خبرنگار، صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی، متن پیام به شرح ذیل است؛

خبرنگاران می‌توانند اسباب ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی شوند

در آستانه‌ی روز خبرنگار، معتقدم شأن این افراد پر تلاش باهوش و این ذخایر انسانی و استراتژیک کشور، باید به درستی به جا آورده شود. خبرنگاران و فعالان حوزه‌ی خبر در توسعه‌ی آرامش شهروندان نقشی بی‌بدیل دارند. بیان حقیقت، آنان را به افرادی شجاع و دانا تبدیل کرده است که پس از گذراندن مراحل تجربه و کسب پختگی، می‌توانند به مرجع تبدیل شوند که جهان بر پایه‌ی اخبار است.

به نظرم به لحاظ افزایش تأثیرگذاری و افزایش قدرت نفوذ، پس از داشتن صداقت و مهارت، بایستی به توسعه‌ی محافل خبری و داشتن تشکیلات و تجهیزات همت گمارد.

ما به عنوان فعالان حوزه‌ی سلامت بایستی حوزه خبری را به عنوان اصل اول مورد نیاز مردم تقویت کنیم. داشتن آمارهای دقیق، داشتن خبرنگار تخصصی، دارا بودن افراد فهیم و فعال در ژورنالیسم سلامت، راه‌اندازی رشته‌های بین بخشی در دانشگاه‌ها، تصحیح روابط با خبرنگاران حوزه‌ی سلامت و ایجاد صمیمت با آنان از لوازم رسیدن به یک درک مشترک و استفاده از مفاهیم مشترک برای انتقال اندیشه‌هاست.

اصحاب خبر نقشی بنیادین در ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی دارند و سلامت قدیمی‌ترین سرمایه اجتماعی است. سازمان نظام پزشکی جهت حفظ و ارتقاء این سرمایه اجتماعی، دیپلماسی رسانه‌ای را به مثابه‌ی یک راهبرد سر لوحه فعالیت‌های خود قرار خواهد داد.

 

دکتر محمود فاضل

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.