پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی : مهلت مروز زمان پزشکان بار دیگر از سوی دیوان عدالت اداری تائید شد

مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی : مهلت مروز زمان پزشکان بار دیگر از سوی دیوان عدالت اداری تائید شد

مجید دهلوی مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نشریه نظام پزشکی با بیان اینکه در قانون نظام پزشکی اختیاراتی جهت تصویب آیین نامه به شورای عالی نظام پزشکی داده شده است گفت : در قانون سال 83 اختیار تعیین آیین نامه ها به ویژه آیین نامه انتظامی و رسیدگی به تخلفات پزشکان در دادسرای نظام پزشکی مطرح شد که شورای عالی نظام پزشکی با مشارکت قضات عالی رتبه اقدام به تدوین آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه های شاغلین حرف پزشکی و حرف وابسته نموده است .

وی با اشاره به اینکه طبق این آیین نامه طرح شکایت از پزشک خطاکار از زمان تاریخ تخلف تا یک سال در دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی امکان پذیر خواهد بود تصریح کرد : در سال 1392 با شکایت افرادی ، حذف مرور زمان پزشکان در تخلفات احتمالی مورد بررسی قرار گرفت .

مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به  این موضوع اظهار کرد: رسیدگی به این موضوع در چهارچوب وظایف هیات عمومی دیوان عدالت اداری است که قضات متخصص و کارشناسان این موضوع را در کمیسیون  تخصصی مورد بررسی قرار داده و در نهایت به رد شکایت رای دادند.

دهلوی با بیان اینکه شاکیان عنوان میکردند که مرور زمان در این قانون باید حذف شده و  افراد شاکی در هر زمان ممکن،  قادر به شکایت  از پزشک  باشند که  با رد شکایت که هفته گذشته رای آن اعلام شد ، قانون مرور زمان جهت طرح شکایت همچنان باقی ماند .

وی با تاکید به اینکه تبصره یک ماده شش آیین نامه رسیدگی دادسراها و هیات های انتظامی سازمان نظام پزشکی كه مرور زمان را مطرح کرده ، با رای دیوان عدالت اداری به قوت خود باقی خواهد بود  ادامه داد: در صورت تخلف پزشک ، فرد تا یک سال از وقوع تخلف یا بروز عوارض میتواند به دادسرای انتظامی نظام پزشکی شکایت نماید.

مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی در پایان با اشاره به اینکه در سال 89 نیز شخصی درخواست ابطال مرور زمان پزشکان را داشت و این موضوع برای بار دوم مطرح و بس از بررسی دقیق رد شد خاطرنشان کرد : دیوان عدالت اداری در نهایت حکم به تائید مرور زمان یک ساله پزشکان داده است .

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.