پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان خواستار شد: تعرفه بخش خصوصی، ملاک پرداخت بیمه ها قرار گیرد

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان خواستار شد: تعرفه بخش خصوصی، ملاک پرداخت بیمه ها قرار گیرد
رئیس سازمان نظام پزشکی تاکستان با اشاره به اینکه شورای عالی نظام پزشکی در راستای اهداف تعیین شده در قانون که حفظ و حمایت از حقوق بیماران در کنار حقوق صاحبان حرف پزشکی است، گفت: به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم، سازمان های بیمه گر پایه، تعرفه بخش خصوصی را ملاک پرداخت هایشان قرار دهند.

دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: در صورت تایید و تصویب این موضوع در شورای عالی بیمه و هیات دولت، نظام سلامت دستاورد بسیار خوبی را در سال 94 خواهد داشت به طوریکه با افزایش تعرفه ها نیز میزان پرداخت از جیب مردم در سال 94 کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ملاک پرداخت سازمان های بیمه گر پایه به مراکز ارائه کننده خدمات در بخش خصوصی، تعرفه دولتی است، افزود: بر این اساس مردم ناگزیر به پرداخت سهم بیشتری در هزینه های سلامت هستند که اصلاح این موضوع می تواند از تحمیل هزینه های اضافی به مردم جلوگیری کند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر سهم پرداختی بیماران تحت پوشش بیمه پایه به پزشکان عمومی حدود 11 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: اگر شورای عالی بیمه و هیات دولت مصوبه شورای عالی نظام پزشکی را پذیرفته و بیمه های پایه نیز خود را مکلف به اجرای مقررات کنند، در ان صورت است که اگر تعرفه ویزیت سرپایی پزشکان عمومی در سال 94، 23 هزار تومان هم ابلاغ شود، بیمه ها مکلف به پرداخت 70 درصد آن خواهند بود.

وی ادامه داد: در این صورت سهم پرداختی مردم حدود 7 هزار تومان خواهد شد که نه تنها نسبت به سال 93 رشد پیدا نکرده بلکه کاهش هم داشته است.

طاهرخانی با توضیح اینکه اگر بیمه ها عنوان کنند که فاقد منابع لازم برای این مهم هستند، قابل پذیرش نیست، افزود: در مرحله سوم طرح تحول که با سیاست گذاری درست وزارت بهداشت برای اصلاح اقتصاد سلامت کشور همراه بود، بیمه ها تبعیت خود را با توجه به رشد حدود 120 تا 300 درصد از کتاب اعلام کردند و بنابراین منابع این کار را هم خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد: برای نیل به این هدف  تنها لازم است بیمه ها مدیریت اقتصادی کارآمدی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند این بار همراهی درستی را با جامعه داشته باشند تا در سال 94 نه تنها پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد بلکه نسبت به سال جاری کاهش هم داشته باشد.

انتهای خبر/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.