جمعه، 10 فروردین 1403

اساس جامعه پزشکی در هر کشور پزشکان عمومی هستند

پزشکان عمومی به هر کاری دست می زنند با دفاع یک گروه تخصصی مواجه می شوند که این کارها در شرح وظایف شما نیست در حالی که اساس جامعه پزشکی در هر کشور پزشکان عمومی هستند.

دکتر صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی  با تاکید بر اینکه جایگاه پزشکان عمومی در چرخه پزشکی باید مشخص شود  گفت: پزشکان عمومی باید در سیستمی قرار گیرند تا از علمی که دارند برای درمان بیماران خود استفاده کنند و از مزایای اقتصادی متعادل نیز برخوردار شوند.

به گفته وی تعرفه  پزشکان عمومی به خوبی دیده نشده زیرا جایگاهشان در چرخه درمان مشخص نیست در حالی که باید قیمت واقعی خدمات آنها توسط کارگروههای کارشناسی استخراج شود.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه سرانه سلامت در کشور ما واقعی نیست اذعان داشت : سالهاست که سرانه سلامت واقعی نیست  و این به معنای بی توجهی به حقوق مردم است؛ البته کمی به سوی واقعی شدن پیش رفته اما هنوز فاصله زیادی با آن دارد .

وی بیان داشت :اگر تعرفه ها واقعی دیده شود ،دولت موظف است سرانه سلامت را به وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر پرداخت کند تا وزارتخانه برنامه ریزی کرده و رابطه مالی بین بیمار و پزشک هم از بین می رود و پزشک نیز این اطمینان را پیدا می کند که هر خدمتی انجام می دهد بعد از مدت معقول حق الزحمه خود را دریافت خواهد کرد .

صاحب الزمانی در خصوص تجمیع بیمه ها نیز خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه تجیمع بیمه ها لحاظ شده و اختلاف نظرهایی که بین بزرگان سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت است باید برطرف شود و اگر به همین شکل پیش بروند مشکل مردم باقی خواهد ماند.

 وی تصریح کرد : باید دستگاههای ذیربط با یکدیگر تعامل کنند و یا درمان بطور کلی از بیمه منفک شده و به وزارت بهداشت سپرده شود تا وزارت بهداشت به عنوان متولی پاسخگو باشد .

به گفته وی سازمان های بیمه گر به روش خود درمان را ادامه می دهند و شکاف ا ین اختلاف نظر روز به روز بیشتر می شود در حالی که این پراکنده کاری ها هر قدر به وحدت برسد به نفع مردم خواهد بود.

انتهای پیام / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.