جمعه، 31 فروردین 1403

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران: k بالینی و رادیولوژی یکسان سازی شود

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران:   k بالینی و رادیولوژی یکسان سازی شود
عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه از طرح تحول سلامت حمایت می کنیم گفت: کارشناسی وزارت بهداشت ؛سازمان نظام پزشکی و شورایعالی بیمه در رشته های پاراکلینیک بسیار ناکارآمد است ؛لذا خواستار یکسان سازی ارزش k بالینی و رادیولوژی هستیم

عبدالرسول صداقت عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه مبنای طرح تحول سلامت عدالت بین رشته ای و درکنار آن عدالت درون رشته ای ا ست اظهار داشت: مبنای طرح تحول سلامت در مبحث تعرفه ها کتاب ا رزش گذاری نسبی خدمات سلامت است که متاسفانه این کتاب و محتویات آن نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تناسبی بین تعرفه ها در رشته های مختلف وجود ندارد ؛افزود: در رشته هایی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه مبنای اجرای تعرفه ها از ابتدای سال 94 در نظر گرفته شد که سازمان های بیمه گر نیز با حجم بالایی از تعرفه بخش کلینیک مواجه شدند لذا در اجرای تعرفه های بخش پارا کلینیک مقاومت سختی کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 نه تنها تورم 15 درصدی رسمی به مبلغ کای پایه یعنی 20 هزارتومان اضافه نشد ،اذعان داشت : 15 درصد هم از این مبلغ پایه کسر و با مبلغ 17 هزار تومان برای گروه رادیولوژی تعرفه ها اعلام شد.

صداقت ادامه داد : برای تمامی رشته های کلینیکی بدون تغییر کای 20 هزارتومان اعلام شد و این عدم تجانس در آینده و سال به سال فاصله بیشتری را بین کای بالینی و کای خدمات پاراکلینیک ایجاد می کند.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد یک متخصص رادیولوژی برای خدمتی که دستگاههای گران قیمت نیز برای آن به کار رفته است حتی معادل یک ویزیت تخصصی هم نمی تواند دریافت کند تصریح کرد :برخورد با رشته های پاراکلینیک یک برخورد اهدای صدقه بود یعنی بیمه ها صرفا بر مبنای مقداری از بودجه خود که امکان اجرا داشته زیر بار تعرفه 17 هزار تومانی رفته اند.

وی با گله مندی از مسئولان سازمان نظام پزشکی در شورایعالی بیمه گفت : سازمان نظام پزشکی نباید بدون اخذ نظر از انجمن های مربوطه تعرفه 17 هزارتومانی را امضا می نمود و با روند موجود در سال جاری بسیاری از مراکز تصویر برداری پزشکی و رادیو لوژی به سمت تعطیلی خواهند رفت .

 

وی در پایان با بیان ا ینکه خواسته جدی ما از وزارت بهداشت بازنگری در ارزش k و یکسان سازی ارزش kبالینی و رادیولوژی است خاطرنشان کرد :ضمن حمایت از طرح تحول سلامت ،کارشناسی وزارت بهداشت ؛شورایعالی بیمه و سازمان نظام پزشکی را در رشته های پاراکلینیک بسیار ناکارآمد می دانیم.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.