شنبه، 1 اردیبهشت 1403

اعتراض رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی به عدم اعلام تعرفه های واقعی از سوی هیات وزیران

اعتراض رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی به عدم اعلام تعرفه های واقعی از سوی هیات وزیران
دکتر عباس آقازاده در پیامی نسبت به اعلام 10 درصدی افزایش تعرفه های پزشکی در هیات وزیران اعتراض کرد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار نظام پزشکی، متن پیام به شرح ذیل است؛

به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی حمایت قاطع تمامی اعضای مجمع عمومی را از نامه رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی با عنوان "اعلام شب گذشته تعرفه ها به مثابه تیر خلاص در اقتصاد نظام سلامت کشور است" در تاریخ دوشنبه 10 خرداد 95 اعلام می کنم.

جامعه پزشکی از چنین رویکردی در خصوص تعرفه های پزشکی احساس نگرانی می کند البته مسئله عمده ما تغییر چند درصدی تعرفه ها نیست بلکه شجاعت و صداقت در اعلام رسمی تعرفه های واقعی خدمات بهداشتی و درمانی در کشور است.

از آن جایی که افکار عمومی در جریان قیمت تمام شده از یک سو و ارزش خدمات ارائه شده از سوی دیگر در تعرفه های واقعی خدمات پزشکی کشور (که شامل تشخیصی، درمانی و بهداشتی است) قرار نمی گیرد، اعلام تعرفه های واقعی خدمات پزشکی قدمی بسیار مهم در افزایش آگاهی مردم و اعتلای فرهنگ عمومی خواهد بود.

 از سوی دیگر جامعه پزشکی به این مهم اذعان دارد که سازمان های بیمه گر توانایی و قدرت پرداخت تعرفه های واقعی را نداشته و پزشکان نیز هیچ تمایلی برای گذاشتن این بار اضافی بر دوش مردم ندارند چرا که این جامعه قائل به گذشت با شیب ملایم و گام به گام به سمت تعرفه های واقعی و اعلام آن با شجاعت و صداقت است و نه فریب مردم و به قول رئیس کل سازمان نظام پزشکی  "تکرار سناریوی نخ نمای پوپولیستی" که با افزایش تعرفه ها بر روی سایر اقلام زندگی مردم تاثیر بگذارد.

نتایج بررسی های ما از آبان و آذرماه سال 94  در کمیسیون تعرفه و بودجه سازمان نظام پزشکی که از طریق دبیر کمیسیون که دبیر شورای عالی بیمه نیز محسوب می شوند، به اطلاع وزارت بهداشت رسید و در بررسی های مشترک بسیاری از موارد با کارشناسان و نهایتا با وزیر بهداشت هم سویی و توافق نظر وجود داشت، اما با تاخیر در اعلام آن ها از طرف هیات وزیران، رئیس کل سازمان برای چندمین بار در طی مکاتبات خود با دکتر جهانگیری معاون اول ئیس جمهور، به بیان انتظارات جامعه پزشکی و مردم از دولت تدبیر و امید پرداخته و همچنین اعمال نظر و توجه و عنایت بیشتری را نسبت به این مهم طلب کردند.

مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در اعتراض خود به مصوبه هیات وزیران، نگرانی عمیق خود را از آینده وضعیت بهداشت و درمان کشور اعلام کرده و از افرادی را که تلاش می کنند با دستکاری کردن واقعیات از اقتصاد سلامت سالم و پویا و امکان ادامه حیات در بخش خصوصی به این ترتیب جلگیری کنند، انتقاد می کند. در پایان از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهشمندم برای پیشگیری از یک شکست و فاجعه در مسیر اعتلای سلامت کشور، دستور بازنگری در تعرفه های پزشکی اعلام شده را اعلام کنند.  

                                                                                                                                                                         دکتر عباس آقازاده

                                                                                                                                                                        رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی  

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.