جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس مجمع انجمن های علوم پزشکی: تعیین مرزها در حوزه پزشکی باید درون جامعه پزشکی باشد

رئیس مجمع انجمن های علوم پزشکی:  تعیین مرزها در حوزه پزشکی باید درون جامعه پزشکی باشد
رئیس مجمع انجمن های علوم پزشکی:با تاکید بر اینکه جای طرح تعیین مرزها در حوزه پزشکی باید درون جامعه پزشکی باشد، گفت: شاید یکی از تجلیات جامعه پزشکی در مجمع انجمن ها است و این مجمع نیز آمادگی دارد اگر مسئله ای مورد اختلاف است، آن را مطرح، به بحث گذاشته و با کمک سازمان نظام پزشکی راه حلی را برای آن بیاید.

دکتر ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن های علوم پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، در خصوص همپوشانی هایی که در حرفه ها و تخصص های مختلف پزشکی مطرح است، خاطرنشان کرد: این مسائل موضوع جدیدی نیست و از دیرباز در جامعه پزشکی وجود داشته است اما به علت افزایش تعداد تخصص ها این مسئله کمی بیشتر خودنمایی می کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارهای حرفه پزشکی می تواند توسط پزشکانی که آموزش کافی در آن دیده اند و توانایی آن را انجام آن را دارند، صورت گیرد، اظهار داشت: اصل آن است که بیشترین توجهات و بهترین درمان برای بیمار صورت گیرد و خسارتی به بیمار وارد نشود.

رئیس جامعه جراحان ایران در ادامه یادآور شد: به طور مثال برخی از اعمال جراحی چون جراحی زیبایی بینی، توسط جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و بسیای از جراحان عمومی انجام شده و بسیاری از بیماران نیز از این گروهها راضی هستند اما در برخی موارد مسائلی به وجود خواهد آمد که عوارض وخیمی را در پی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: اگر درمان بیمار توسط فردی انجام شده باشد که آمادگی و آموزش کافی را در آن زمینه ندیده باشد، دردسر بزرگی را هم برای خود و هم برای بیمار ایجاد خواهد کرد.

 فاضل در پایان تصریح کرد: مسئول رفع چنین موضوعاتی سازمان نظام پزشکی است و باید از طریق این سازمان به مجمع ارجاع شود تا به آن رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.