پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جوابیه سازمان نظام پزشکی به گزارش روزنامه شرق

در پی گزارش روزنامه شرق تحت عنوان "تبانی در اتاق عمل" سازمان نظام پزشکی جوابیه ای به این روزنامه ارسال نمود.

به گزارش روابط عمومى سازمان نظام پزشكى در متن این جوابیه آمده است:

روزنامه محترم شرق در صفحه اول شماره 3148 خود گزارشی را تحت عنوان "تبانی در اتاق عمل" تیتر کرده و در ادامه همان صفحه و صفحات 12 و 13 طی شرح مبسوطی رفتار غیراخلاقی و غیر حرفه ای برخی پزشکان و جراحان تحت عنوان (( آفرگیری )) را به چالش کشیده است.

صرفنظر از صحت و سقم گزارش مذکور که البته در پایان آن بر دسترسی جریده به مستندات مربوطه تاکید ورزیده، سازمان نظام پزشکی صریحاً بر غیر حرفه ای بودن این قبیل اعمال و رفتارها تاکید می کند.

شایان ذکر است که تا کنون پرونده های متعددی در این خصوص در هیاتهای انتظامی سازمان نظام پزشکی مطرح و در پاره ای موارد به محکومیتهای شدید متخلفین نیز منجر شده است.

مع الوصف به نظر می رسد در شرایط فعلی و با عنایت به این که اعتماد عمومی به گروههای مرجع، بویژه پزشکان اسباب ارتقای سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه باید از هر حیث مورد توجه قرار گیرد، شایسته است به جای درج گزارشهایی از این دست، آن رسانه محترم مستندات و مدارک خود را به مرجع صالح از جمله سازمان نظام پزشکی منعکس نماید. در این صورت علاوه بر مجازات شدید متخلفان، اسباب نزدیکی رسانه ها و نهادهای اجرایی و نظارتی فراهم آمده که به کاهش کاستی ها و تخلفات منجر خواهد شد.

این حسن همکاری در دراز مدت به تقویت اعتماد عمومی بویژه به گروههای مرجع و مورد وثوق جامعه نیز خواهد انجامید.

درپایان متذکر می شود که ادعای ضمنی گزارش مبنی بر اطلاع سازمان نظام پزشکی از ماوقع و فقدان هرگونه عکس العمل قویاً تکذیب می گردد چرا که هرگونه رفتار سهم خواهانه از اعمال یا ارجاع خدمات پزشکی که اصطلاحاً سهم خواری یا فی اسپیلیتینگ نامیده می شود طبق مقررات حرفه ای، موازین و کدهای اخلاقی و بویژه مواد 6 و 7 و 20 آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات اعضای سازمان نظام پزشکی اکیداً ممنوع و مرتکب مستحق دستکم مجازات انتظامی است.

لذا سازمان نظام پزشكى كل كشوربه عنوان مسىوول رسيدگى به اينگونه جرايم رسما از روزنامه محترم شرق خواستار است كه نام و مشخصاتى را كه به ادعاى اين روزنامه در دسترس  دارد، سريعا در اختيار سازمان نظام پزشكى گذارده تا در مسير قانونى به آن رسيدگى شود.

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.