جمعه، 31 فروردین 1403

عضو شورای عالی نظام پرستاریی عنوان کرد/ اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تنها خواسته پرستاران از وزارت بهداشت

عضو شورای عالی نظام پرستاریی عنوان کرد/ اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تنها خواسته پرستاران از وزارت بهداشت
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: خواسته ما، اجرای کامل و جامع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بدون قید و شرط و کاهش اختلاف پرداختی پرستار و پزشک، تا 3 برابر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛محمد شریفی مقدم به خبرنگار مهر گفت: به رغم پیگیری های جامعه پرستاری به شکل نامه، طومار، پیامک و...، برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با اشاره به خواسته سازمان نظام پرستاری از پرستاران برای حفظ آرامش، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای عاید پرستاری نشده است.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که پرستاران تنها یک خواسته قانونی از وزارت بهداشت دارند، اظهارداشت: خواسته ما، اجرای کامل و جامع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بدون قید و شرط و کاهش اختلاف پرداختی پرستار و پزشک، تا 3 برابر است.

شریفی مقدم در همین زمینه افزود: اگر قرار باشد، این قانون به شکل دیگری اجرا شود، پرستاران زیر بار نخواهند رفت و به نظر می رسد با توجه به فضای حاکم بر جامعه پرستاری، وزارت بهداشت تا دیر نشده از خواسته های معقول و قانونی پرستاران، تمکین کند.

شریفی مقدم در توضیح این ادعای مسئولان وزارت بهداشت که معتقدند سهم پرداختی مردم بابت هزینه های بستری در بیمارستانهای دولتی از 10 درصد به 6 درصد رسیده است، گفت: با اجرای تعرفه های جدید، نرخ خدمات افزایش یافته است. مثلا، اگر تعرفه عمل آپاندیسیت قبلا 88 هزار تومان بود حالا به 310 هزار تومان رسیده و رقمی که مردم بابت 6 درصد می پردازند، از 10 درصد قبلی بیشتر شده است.

دبیرکل خانه پرستار همچنین به موضوع پزشک مقیم در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخ بدهند که چقدر این برنامه عملیاتی شده و پزشک مقیم در بیمارستانها حضور دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری، همچنین از افزایش تعرفه های پزشکی در فاز سوم برنامه طرح تحول سلامت، تا 380 درصد خبر داد.

انتهای پیام /

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.