شنبه، 1 اردیبهشت 1403

نظر مثبت اکثریت جامعه پزشکی به طرح تحول

عضو هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص نقاط مثبت و منفی طرح تحول سلامت عنوان کرد: طبق نظرسنجی‌ها نظر اکثریت جامعه پزشکی نسبت به این طرح مثبت است زیرا این طرح برای مردم بسیار مفید بوده و بدون دغدغه مالی برای خدمات درمانی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی دکتر سیدجلیل حسینی عضو هیات مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در نشست خبری هیات رئیسه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص طرح تحول نظام سلامت بیان داشت : این طرح توانسته دولت را متقاعد کند که به موضوع سلامت و بودجه آن توجه بیشتری داشته باشد و از این جهت مورد تایید این مجمع است .

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در اجرا به دلیل شتابزده بودن و مشارکت ندادن صاحب نظران حوزه های مختلف پزشکی با مشکلاتی همراه است ؛ اذعان داشت :یکی از نکات مثبت این طرح، درمان رایگان بیماران در بیمارستان های دولتی است و اینکه دیگر مردم دغدغه ای برای تامین هزینه های درمان ندارند، اما به طور کلی انتقاداتی به این طرح وارد شده که در نشست دو روز آینده این مجمع به آنها پرداخته و پیشنهادات لازم در این باره به وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

وی در خصوص نقاط مثبت و منفی طرح تحول سلامت عنوان کرد: طبق نظرسنجی‌ها نظر اکثریت جامعه پزشکی نسبت به این طرح مثبت است چرا که به خصوص برای مردم این امر بسیار مفید بود و آنها بدون دغدغه مالی برای خدمات درمانی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد : با نگاه کارشناسانه به این طرح متوجه می‌شویم که به علت برخی برنامه ریزی‌های عجولانه آنچه که برای بودجه و توجه به حوزه سلامت وارد سیستم کشور شده بدون نتیجه ماندگار به طور کامل صورت نگرفته بنابراین در کنار نکات مثبت، نکات انتقادی هم به این طرح وارد شده است.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.