جمعه، 31 فروردین 1403

سیستم تعیین تعرفه خدمات پزشکی نیازمند جراحی است

سیستم تعیین تعرفه خدمات پزشکی نیازمند جراحی است
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این که درتمام دنیا کار تحقیقاتی بر روی تعیین تعرفه خدمات پزشکی انجام شده است ؛ گفت: نباید در تعیین تعرفه ها سلیقه ای عمل کرد بلکه باید مبنا را کتاب کالیفرنیا قرار دهیم .
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر یداله سهرابی عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که ایران در مقایسه با کشورهای اطراف خود کمترین میزان ویزیت را از بیماران دریافت می کند ، بیان کرد: جامعه پزشکی همواره ایثارگری کرده و با تعرفه های پایین که با مقدار واقعی خود بسیار فاصله دارد به ارائه خدمات می پردازد.

وی با اشاره به این مطلب که در هیچ صنفی تعرفه بخش خصوصی را دولت تعیین نمی کند ، افزود: باید اختیار تعرفه گذاری خدمات پزشکی در بخش خصوصی به عهده سازمان نظام پزشکی باشد و دولت نیز منابع خود را برای تقویت سیستم بیمه افزایش دهد تا مردم در فشار کمتری باشند و هر ساله شاهد این کلاف سردرگم تعرفه ها و قیمت تمام شده خدمات نباشیم.

وی ادامه داد: در کشور ما تعرفه ها بر اساس منابع موجود تعیین می شود و این در حالی است که اگر بخواهیم اصولی عمل کنیم باید جزء فنی و حرفه ای خدمات و استهلاک و سود سرمایه را برای تعیین تعرفه های خدمات پزشکی لحاظ کنیم .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که هم ارائه دهندگان خدمات و هم گیرندگان آن از تعرفه های موجود راضی نیستند تصریح کرد: برای یک بار هم که شده باید یک جراحی در سیستم تعیین تعرفه خدمات پزشکی انجام شود تا قیمت واقعی خدمات استخراج و ایثارگری پزشکان نیز معلوم شود که چگونه با همین تعرفه های اندک و نامتناسب همواره در  تمامی شرایط به ارائه خدمات می پردازند.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد : باید سیستم نظام سلامت در کشور به گونه ای باشد که مردم در هنگام بیماری هزینه های زیادی متحمل نشوند و این مستلزم تقویت صنعت بیمه است تا بیشتر هزینه ها را بتواند تقبل کند .

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.