جمعه، 10 فروردین 1403

نظام پزشکی باید استقلال خود را حفظ کند

نظام پزشکی باید استقلال خود را حفظ کند
رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی در دور جدید باید استقلال خود را حفظ کند گفت : عدم وابستگی به ارگان های دولتی سبب به چالش کشیدن مطالبات به حق جامعه پزشکی در رشته های مختلف می شود.

علی امیر سوادکوهی رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی؛ با اشاره  به اینکه حضور آحاد جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی موجب می شود تا این سازمان در دور جدید کاری خود از پشتوانه قوی برخوردار باشد ، تصریح کرد :  به پشتوانه حضور پر شور پزشکان در انتخابات پیش رو این سازمان می تواند از قدرت عملکرد بالایی برای احقاق حقوق پزشکان برخوردار باشد.

وی بحث تعرفه های پزشکی را یکی از مهمترین مطالبات و چالش های پزشکان در طی چند سال اخیر عنوان کرد و گفت : سازمان نظام پزشکی باید نظرات کارشناسی خود را دراین زمینه مطرج کرده و از قدرت اجرایی بالا برای به چالش کشیدن وزارت بهداشت و سایر ارگان های ذیربط در جهت واقعی کردن تعرفه های خدمات پزشکی برخوردار باشد.

سوادکوهی با تاکید بر حفظ استقلال نظام پزشکی به عنوان یک سازمان NGO اظهار کرد : سازمان نظام پزشکی نیازمند نیروی مستقل و به دور از هر نوع وابستگی برای انجام امور صنفی پزشکان است تا بتواند در مباحث مختلف نظام سلامت به عنوان یک مرجع کارشناسی ورود کرده و نظرات تخصصی خود را به منظور ارتقاء سلامت آحاد جامعه و رفع مشکلات موجود مطرح کند.

وی با اشاره به این که طرح های موثر در نظام سلامت نیازمند کار کارشناسی است ، یاد آور شد : این امر مداخلات سازمان نظام پزشکی را به عنوان یک نهاد صنفی می طلبد تا با فعالیت مستمر و به چالش کشیدن مطالبات و موضوعات مختلف که گروههای پزشکی با آن دست به گریبان هستند بتواند گام های موثری در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و بیماران بردارد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.