جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران خبر داد: کاهش محسوس مراجعه به دندانپزشکان نسبت به سنوات گذشته

عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران خبر داد:  کاهش محسوس مراجعه به دندانپزشکان نسبت به سنوات گذشته
ناصری با اشاره به اینکه 90 درصد خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می شود، گفت : ميزان مراجعه كنندگان به مطبهاى دندانپزشكى نسبت به سالهاى قبل از ٨٩-٩٠، افت بسيار شديد و محسوسى كرده كه باعث كاهش شديد چرخه اقتصادى مطبهاى دندانپزشكى شده است.

دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران درگفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه موضوع خصوصى بودن تمامى مطبهاى دندانپزشكى و عدم وجود كوچكترين حمايتى در مراحل تأسيس مطب و نگهدارى از آن امرى كاملاً مشهود و بديهى است ؛ اظهار داشت :بيش از ٩٠ درصد خدمات دندانپزشكى كشور در مطبها و بخش خصوصى ارائه مى گردد كه توسط خود دندانپزشكان با اخذ وامهايى با سود بين ٢٢ تا ٣٨ درصد در يك دهه گذشته تأسيس و راه اندازى شده است.

وی افزود :در اين راستا خروجى از جيب مردم  در درمانهاى دندانپزشكى در شرايط عدم پوشش و كارايى صنعت بيمه موجود در كشور در بخش خدمات متنوع دندانپزشكى، بالغ بر ٩٣ درصد بوده است كه انصافاً درصد زيادى است .

وی ادامه داد : این موضوع همراه با فشارهاى مختلف اقتصادى بر مردم، عاملى شده تا از ديد اكثريت جامعه، رسيدگى به سلامت دهان و دندان به موضوعى با درجه دوم و يا حتى درجه چندم اهميت تبديل شود.

وی با تاکید براینکه همواره به امکانات مطبهای دندانپزشکی بی توجهی شده است اذعان داشت : با توجه به اینکه علاوه بر معاينه، كل مراحل و پراسيجرهاى درمانى در همان مطب انجام مى شود لازم است كه در بخش دندانپزشكى هم موضوع امكانات و هتلينگ به نحوى مناسب در نظر گرفته شود.

این متخصص ارتودنسی با بیان اینکه بيمارستانها از نظر هتلينگ داراى رتبه بندى ١ تا ٤ هستند و  این موضوع كاملاً پذيرفته شده و هر رتبه اى از تعرفه مخصوص به خود تبعيت مى كند، تصریح کرد :باید مطبها و كلينيكهاى دندانپزشكى با توجه به مسير دسترسى به مطب و فضاى فيزيكى آن ؛ تسهيلات و امكانات رفاهى موجود در مطب يا كلينيك دندانپزشكى جهت رفاه و آسايش بيمار و همراهان بيمار در زمان انتظار و حين انجام درمان ؛ ميزان خدمات ارائه شده پس از اتمام درمان و ميزان پاسخگويى نسبت به درمان انجام شده و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده رتبه بندى شده و مطبهاى قرار گرفته در هر رتبه، ضمن صرف هزينه هاى لازم، تعرفه هاى مربوط به خود را دريافت نمايند.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.