پنجشنبه، 9 فروردین 1403

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان بیمه سلامت و نظام پزشکی

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان بیمه سلامت و نظام پزشکی
مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بیمه سلامت و سازمان نظام پزشکی 27 اسفند ماه جاری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های بیمه سلامت و نظام پزشکی دکتر عزت الله گل علیزاده نایب رییس اول شورایعالی با اشاره به ارتباط و تعامل سازمان بیمه سلامت با شرکای کاری خود اظهار کرد: رویکرد سازمان بیمه سلامت این است که با صاحبان فرایند سلامت تعامل مثبت برقرار کند و با امضای این تفاهم نامه شکل عملیاتی به وظایف خود می دهد .

وی افزود: یکی از برنامه های سازمان بیمه سلامت استقرار سامانه الکترونیک است که از پتانسیل سازمان نظام پزشکی در این زمینه استفاده می شود تا خدمات قابل قبولی ارائه شود.

در ادامه دکتر محمدرضا ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز اظهار کرد: با امضاء این تفاهم نامه باید قدم هایی برای همکاری و هماهنگی بیشتر برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود، هماهنگی برای سال آینده می تواند اثرات مثبتی داشته باشد و سازمان نظام پزشکی با تمام ظرفیت از دولت می خواهد تا به سازمان بیمه سلامت کمک کند تا پرداخت های این بیمه به موقع و در جهت ارتقاء خدمات حوزه سلامت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که نظام پزشکی وظایف سازمانی خاص خود را داد، تصریح کرد: این وظایف گاهی اوقات ممکن است با وظایف سازمان بیمه سلامت در تعارض باشد  اما تعامل و همکاری این سازمان با نظام پزشکی بازخورد خوبی داشته است.

ظفرقندی با بیان این که مبحث تعرفه ها مهم است ، افزود: در خصوص تعرفه ها سه نگاه مطرح است اول این که تعرفه واقعی و هزینه تمام شده خدمات توسط کارشناسان اقتصادی محاسبه شود. دوم این که در تعرفه پیشنهادی با توجه به مشکلات اقتصادی و مسائلی که مردم با آن مواجه هستند سازمان نظام پزشکی با زیرمجموعه خود وارد تعامل شود تا مشکلات مردم مد نظر قرار گیرد و کیفیت خدمات نیزکاهش فاحشی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: سومین نگاهی که در خصوص تعرفه ها وجود دارد تعرفه ارائه شده از سوی دولت است که مرجع قانونی تصمیم گیری بوده که با احتساب بودجه دولت اعلام می شود و در این زمینه سازمان نظام پزشکی نیز همکاری لازم را خواهد د اشت.

وی با تاکید بر این که نکته کلیدی این است که باید به سمت تعرفه واقعی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت ها و رایزنی ها برای کمک به بیمه سلامت اعمال شود چون در غیراین صورت فشارها به مردم وارد می شود یا این که بیمه ها در پرداختهای خود تاخیر داشته و کیفیت خدمات کاهش پیدا می کند.

مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  نیز با اشاره به این که در حوزه سازمانی و نظام بیمه ای کشور هر کاری که انجام دهیم نیازمند رجوع به بخش پزشکی هستیم ، گفت: سازمان نظام پزشکی نماد جامعه پزشکی بوده و برخواسته از رای پزشکان است. وی همچنین اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در کشور برای محاسبه تعرفه خیلی نیازمند محاسبات اقتصادی نیستیم و باید افزایش تعرفه لحاظ شود.

وی با بیان این که اگر تعرفه ها افزایش نداشته باشد باید انتظار داشت که ارائه خدمات با مشکل مواجه شود ، افزود: مشکل سازمان بیمه سلامت تامین منابع مالی است و تمایلی به افزایش بدهکاری ها نداریم و توجه به این امر ضروری است.

موهبتی بیان کرد: تعامل به این معنی نیست که نظر مشورتی را از سازمان نظام پزشکی دریافت کنیم اما به آن توجهی نکرده و کار خود را انجام دهیم بلکه باید رفتار متقابل داشته و آن را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکره با جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: باید از پزشکان بویژه در رشته های پرهزینه بخواهیم که در تجویز دارو  و خدمات پاراکلینیک وضعیت موجود را در نظر گرفته و رفتارهای پرهزینه برای نظام سلامت نداشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد: صرفا نباید به تفاهم نامه دلخوش باشیم بلکه باید یک نقشه راه برای خود ترسیم کرده و با ظرفیت شناسی و باور قلبی یک روش اجرایی داشته باشیم و بدانیم که مدیریت با بخشنامه ممکن نیست بلکه باید با گفتگو و مذاکره مسایل را حل و فصل کرد.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.