جمعه، 10 فروردین 1403

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی : مطالبات جامعه پزشکی را با جهشی چشمگیر دنبال می کنیم / در امر نظارت و انتظام بخشی برعملکرد پزشکان فعال هستیم

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی :  مطالبات جامعه پزشکی را با جهشی چشمگیر دنبال می کنیم / در امر نظارت و  انتظام بخشی برعملکرد پزشکان فعال هستیم
جهانگیری با اشاره به ماموریتی که از سوی ریاست کل سازمان نظام پزشکی و شورای عالی این سازمان بر اساس مصوبات قانون سازمان نظام پزشکی به معاونت نظارت و برنامه ریزی واگذار شده است ؛ گفت :برنامه ریزی خاصی را در خصوص محورهای زیرساختی و اصولی جامعه پزشکی انجام دادیم تا با جهشی چشمگیر حقوق و مطالبات این قشر را محقق کنیم.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار این سازمان با اشاره به مصوبات شورای عالی نظام پزشکی و شورای معاونین در خصوص واگذاری مسائل و ماموریت های خاص به این معاونت اظهار داشت : برنامه ریزی هایی را در خصوص مسائل فنی و علمی جامعه پزشکی مانند تعرفه ها ،مالیات ، نظارت و امور انجمن ها و موسسات پزشکی انجام دادیم که پس از آن به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری در جلسات کارشناسی و بین بخشی وزارتخانه های بهداشت و رفاه ، سازمان های بیمه گر ، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی بیمه حضور فعال داشته ایم .

وی با اشاره به اینکه این امر موجب شد تا درخصوص طراحی کتاب ارزش گذاری نسبی جدید و بروز رسانی تعرفه ها گام بزرگی برداریم افزود:  با حمایت شورای عالی نظام پزشکی و شورای هماهنگی استان ها حقوق و مطالبات جامعه پزشکی را تا حدودی محقق نمودیم و قسمت اعظمی از  چالش های مرتبط با تعرفه ها را طی جلسات مشترکی که با وزارتخانه های بهداشت و رفاه و انجمن های علمی تخصصی داشتیم ؛ مرتفع کردیم.

وی انتظام بخشی به عملکرد جامعه پزشکی را از دیگر فعالیت های معاونت نظارت و برنامه ریزی طی دو سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد :با طراحی الگوی خاص و هماهنگی با انجمن های علمی تخصصی و روسای شورای هماهنگی استان ها در امر نظارت و انتظام بخشی برعملکرد جامعه پزشکی فعال بوده ایم.

جهانگیری به صدور پروانه آنلاین برای اولین بار در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و اذعان داشت : صدور پروانه مطب بصورت آنلاین سبب شفاف سازی و تسهیل در امور مربوط به صدور پروانه های جامعه پزشکی شده که در آینده نزدیک نیز شاهد ارائه خدمات خاص به جامعه پزشکی خواهیم بود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ورود مباحث فناوری اطلاعات به سیستم بهداشتی و درمانی کشور را از دیگر فعالیت های انجام شده توسط این معاونت عنوان کرد و بیان د اشت : با آغاز فرآیند کارشناسی در نسخه نویسی ا لکترونیک و برنامه ریزی در خصوص فرآیندهای صدور مجوز در داروخانه ها توانستیم اقدامات خوبی را در این عرصه انجام دهیم بطوری که شاهد نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان بابلسر با محوریت سازمان نظام پزشکی و معاونت نظارت و برنامه ریزی این سازمان هستیم.

***سرکشی به حساب مالی جامعه پزشکی شایعه بود

جهانگیری با اشاره به اینکه در سال جاری برای مالیات جامعه پزشکی تفاهم نامه ای با سازمان امور مالیاتی نداشتیم اذعان داشت : با پیگیری های مجدانه تفاهمی را در عرصه ملی انجام دادیم تا تسهیلات لازم را در اختیار جامعه پزشکی قرار دهیم و بر اساس مالیات قطعی سال 92 به رایزنی رشد مالیاتی پرداختیم بطوری که آن دسته از اعضا که مالیات قطعی آنها در سال 92 زیر یک میلیون تومان بوده 12 درصد بین 1 تا 5 میلیون 18 درصد و بالاتر از 5 میلیون نیز 24 درصد افزایش برای مالیات سال 93 لحاظ شود .

وی در خصوص شایعاتی که به منظور سرکشی به حساب جامعه پزشکی صورت گرفت تصریح کرد :پیگیری مجدانه ای را در این زمینه انجام دادیم که معاون  سازمان امور مالیاتی این امر را غیر واقعی دانست و در برنامه تلویزیونی نبض نیز این صحبت از سوی سازمان امور مالیاتی را تکذیب نمود.

معاون سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه ای که با مجمع انجمن های علمی تخصصی به امضا رسیده است اشاره کرد و گفت :بانک اطلاعاتی خوبی را از انجمن ها جمع آوری نموده ایم تا همکاری بین بخشی در جهت ارتقاء تو انمندی جامعه پزشکی و اهتمام به اخلاق حرفه ای و پزشکی با محوریت جامعه پزشکی و انجمن های علمی تخصصی  داشته باشیم .

وی با بیان اینکه عقد قرار داد بیمه های تکمیلی با موسسات پزشکی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است خاطرنشان کرد : با سفرهایی که به استان های فارس ، خوزستان ، مشهد ، اصفهان و لرستان داشتیم موضوع عقد قرارداد و تعرفه های استانی را مورد بررسی قرار داده و مطالبات و حقوق جامعه پزشکی را محقق نمودیم  و با پیگیری در شورای عالی بیمه و سازمان بیمه مرکزی تفاهم خوبی در خصوص تعرفه و عقد قرارداد صورت گرفت ،بطوری که توانستیم قسمت اعظم مطالبات جامعه پزشکی را از سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی محقق کنیم.

به گفته وی ارائه اطلاعات معاملات فصلی که پزشکان هر سه ماه یکبار باید آن را به سازمان امور مالیاتی تحویل می دادند به معضلی برای جامعه پزشکی تبدیل شده بود که معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی موفق به اخذ رای دیوان عدالت اداری در خصوص ماده 169 مکرر شد که توانست این رای را لغو کند.

 

***تشکیل ستادهای استانی نظارت بزرگترین دستاورد سال های اخیر

معاون سازمان نظام پزشکی تشکیل ستادهای استانی نظارت با محوریت سازمان نظام پزشکی را از دستاوردهای بزرگ سال های اخیر دانست و اظهار داشت : با توجه به ارائه طرح برخورد با زیرمیزی در مجلس و سپردن آن به دادگستری و تعزیرات حکومتی با برنامه ریزی های انجام شده در سازمان و تصویب شورای عالی با مداخله هوشمند و قانونی ضمن احقاق حقوق بیماران از قداست و شان جامعه پزشکی دفاع نمودیم.

به گفته جهانگیری با تشکیل این ستادها و همکاری انجمن های علمی تخصصی و جامعه پزشکی توانستیم امر نظارت را  با محوریت سازمان نظام پزشکی پیگیری کنیم و با کمترین آسیب از بروز فاجعه ای غیر تخصصی پیشگیری کنیم .

*** بدون مشارکت جامعه پزشکی هیچ امری در سازمان نظام پزشکی میسر نخواهد بود

وی با اشاره به اینکه مشارکت جامعه پزشکی با معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی مطلوب بوده است تصریح کرد : جامعه پزشکی نقطه نظرات خوبی را به ما ارائه کردند بویژه در بحث نظارت که اگر همکاری و مشارکت این قشر فرهیخته و هوشمند نبود نمی توانستیم این موفقیت بزرگ را در سطح ملی بدست آوریم .

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی و سرمایه گذاری  می توان مشارکت جامعه پزشکی را بطور واقعی جلب نمود اذعان داشت :چنان چه در راستای احقاق حقوق بر حق جامعه پزشکی و افزایش کارایی آنها اقدامات لازم انجام شود بطور حتم همکاری خوبی را با ما خواهند د اشت و سهم عمده موفقیت سازمان نظام پزشکی نیز ناشی از حمایت و اعتماد این قشر و مشارکت آنها بوده است .

وی خاطرنشان ساخت : یقینا نقاط ضعف و کاستی هایی داشته ایم که سعی می کنیم آنها را شناسایی و رفع کنیم و یکی از دلایل کاستی ها این بوده که نتوانستیم مشارکت و اعتماد جامعه پزشکی را صد در صد جلب کنیم که باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشیم .

*** رفع نقایص تعرفه ای در دستور کار معاونت نظارت و برنامه ریزی

جهانگیری در خصوص برنامه های معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در سال جاری بیان داشت : بحث انتظام بخشی به تعرفه ها و رفع نقایص آن را در سرلوحه کار قرار داده ایم و از توان علمی و کاری انجمن های علمی تخصصی نیز بیشتر استفاده کرده و مشارکت فعالی با آنها خواهیم داشت .

وی افزود : با شورای عالی سازمان فناوری اطلاعات مشارکت خواهیم داشت زیرا این معاونت نماینده سازمان نظام پزشکی در آن سازمان شده تا در حوزه فناوری اطلاعات تسهیلات خوبی را برای جامعه پزشکی فراهم کند.

 وی گفت :  در حوزه مالیاتی نیز بر اساس درآمدهایی که جامعه پزشکی برای سازمان امور مالیاتی دارد تسهیلات لازم را برای پزشکان فراهم کرده و مشاوره به آنها می دهیم .

معاون نظارت و برنامه ریز ی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه همکاری بین بخشی بین سازمان های مرتبط در دستور کار این معاونت قرار گرفته است تصریح کرد : امسال در حوزه نظارت بر تبلیغات فعال تر عمل کرده و ساماندهی خوبی را در این حوزه خواهیم داشت .

 

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.