جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس سازمان نظام پزشکی : تعداد شکایات قابل رسیدگی" 1690" کمتر از صد شکایت بوده است

رئیس سازمان نظام پزشکی :  تعداد شکایات قابل رسیدگی" 1690" کمتر از صد شکایت بوده است
زالی در حاشیه برگزاری دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران آغاز به کار کرد ؛گفت: تعداد شکایات قابل رسیدگی در پرتال 1690 کمتر از 100 شکایت بوده است که این آمار نشان می دهد پزشکان ما با برنامه روشن ملی گام برمی دارند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی در نشست خبری که درحاشیه برگزاری دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال  در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار شد ؛اظهار داشت:گزارشات ارسالی ازاستان ها نشان از سربلندی جامعه پزشکی از آزمون بزرگ ملی دارد و با وجود تمامی مطالبات درعرصه خدمت رسانی به مردم همواره پیشتاز بوده اند.

 

وی با بیان اینکه تعداد شکایات قابل رسیدگی در سامانه 1690 کمتر از 100تا بوده است ؛افزود:باعث خرسندی است که جامعه پزشکی با همگامی  و همراهی در سراسر کشور؛ برگ افتخار دیگری به پرونده کاری خود افزوده است .

 

وی همچنین به ارتباط عاطفی بین بیمارو پزشک اشاره کرد وگفت: ارتباط خوبی بین جامعه پزشکی و مردم حاکم است که برای حفظ شان و جایگاه پزشکان باید اصلاحات مورد نیاز را انجام دهیم تا اعتماد روانی بین بیمار و پزشک از بین نرود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به فرآیند اصلاح تعرفه ها اشاره کردو بیان داشت:فرآینداصلاح تعرفه هادینامیک و پویاست و سلب اعتماد سالهای گذشته که به  انجماد تعرفه ای و عدم رشد تعرفه ها منجر شده با کمک وزارتخانه های بهداشت و رفاه طلسمش شکسته شده که امیدواریم استمرار داشته باشد.

 

*** تعرفه گذاری خدمات سرپایی تاکنون به روش سنتی بوده است

وی با بیان اینکه براساس روشهای نوین تعرفه گذاری علاوه بر زمان بحث پیچیدگی بیمار نیز باید مورد توجه قرار گیرد ،ادامه داد:درنظام تعرفه گذاری صرفا بحث زمان دیده شده که ارزش چندانی ندارد و رشد تعرفه ها درابتدای امسال نیز بر اساس روش سنتی بوده است .

 

وی با تاکید بر اینکه مولفه های مختلفی در تعرفه گذاری سرپایی دخیل هستند ؛تصریح کرد:در کتاب ارزش گذاری باید  مبحث E&M مورد توجه قرار گیرد تا اساسا روش شناسی نرخ گذاری خدمات پزشکی معلوم شود.

 

زالی با اشاره به اینکه پایین ترین میزان ویزیت در منطقه متعلق به ایران است ،ادامه داد:نرخ ویزیت در کشورهایی که از نظر اقتصادی بضاعت  کمتری نسبت به ایران دارند قابل توجه است ؛لذا در صدد هستیم تا خدماتی که بصورت سرپایی انجام میشود را در نظام تعرفه گذاری مورد توجه و اصلاح قرار دهیم.

 

به گفته وی برای همه خدمات یک نرخ اعلام شده و این در حالی است که ویزیت گروه کودکان وافراد مسن در طبقه بندی لحاظ نشده است و فرآیند اصلاح تعرفه ها شاید سه سال زمان  ببرد  تا به نقطه مطلوب برسد.

 

***متخصصین کودکان پایین ترین میزان تغییر تعرفه را شامل می شوند

 

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه با بیان اینکه تعرفه ترجیحی در گروه کودکان باید متفاوت با سایرگروهها باشد خاطرنشان کرد:مبحث E&M همه خدمات سرپایی را درحوزه ویزیت پوشش می دهد و با توجه به اینکه گروه کودکان از سختی کار بیشتری برخوردارند تلاش کردیم تا پایین ترین نرخ رشد مالیاتی را تجربه کنند .

 

وی با بیان اینکه متخصصین کودکان ،متخصصان داخلی ،پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی کمترین میزان تغییر تعرفه ای را شامل میشوند گفت:برای بازنگری ارزش نسبی خدمات یک فرصت سه ماهه به همه انجمن ها داده شده ا ست  تا این کتاب را مورد مطالعه قرار داده و اصلاحات اورژانسی صورت گیرد.

 

زالی به تشکیل جلسه شورایعالی بیمه طی دو هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت:برای اصلاح ویزیت گروه کودکان برنامه هایی در حال اجراست و کاهش ویزیت مشاوره ای بخش بستری را نیز مدنظر قرار خواهیم داد.

 

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.