جمعه، 10 فروردین 1403

وزیر دادگستری خطاب به پزشکان: خطای پزشکی را جدی بگیرید

وزیر دادگستری خطاب به پزشکان: خطای پزشکی را جدی بگیرید

وزیر دادگستری خطاب به پزشکان عمومی گفت: موضوع خطای پزشکی را جدی بگیرید و آن را با حق الناس تعریف کنید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در سمینار جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی در جریان گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: پزشکان باید قبل از همه به موضوع خطای پزشکی حساس باشند.


وی اضافه کرد: خیلی مناسب نیست که پزشکی به دادگاه احضار شود پس در خدمات رسانی به مردم دقت بیشتری داشته باشید.


وزیر دادگستری طی سخنانی در همایش انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: ما انتظار داریم جامعه پزشکی کم عیب تر و با هدف رضایتمندی مردم خدمات به مردم ارایه دهید.


وی در این همایش که از صبح امروز - چهارشنبه - آغاز شد، تصریح کرد: اکنون جامعه پزشکی از جایگاه خوب از نظر حیث اجتماعی برخوردار است و پزشکان ما در جهان خوب درخشیدند.


پورمحمدی ادامه داد: حضور بیش از 34 پزشک در مجلس و تعدادی نیز در دولت و تعدادی دیگر در حوزه سیاسی نشان می دهد جامعه پزشکی ما با نشاط در اجتماع است.


وی حق سلامت را مترتب بر حق حیات دانست و گفت: به همین منظور طرح تحول سلامت در سخت ترین شرایط اقتصادی با هزینه بالا توسط دولت اجرا شد.


وزیر دادگستری ادامه داد: البته اگرچه شما پزشکان و بخش های مختلف پزشکی ممکن است بگویید که حق ما پرداخت نشده، اما طرح تحول سلامت اقدام خوبی بود.


وی خاطرنشان کرد: در جامعه قضایی به دلیل کثرت پرونده ها، قضات فرصت کافی برای رسیدگی به پرونده ها را ندارند و این موضوع به احکام ما آسیب می زند اما شما پزشکان به دلیل وجود تجهیرات مناسب و پزشکان متخصص، بیشتر برای مردم وقت بگذارید.


پورمحمدی افزود: در تمام نظام های صنفی مشکلاتی وجود دارد اما برخی مشکلاتی را به وجود می آورند و ما انتظار داریم سازمان نظام پزشکی برای حمایت از تمام پزشکان اقدام کند تا مشکلی در عرصه پزشکی ایجاد نشود.


وی همچنین به وجود 80 هزار پزشک عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: سطح درآمدی بسیاری از این پزشکان در حد متوسط است.


وزیر دادگستری در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد با تلاش جدی پزشکان بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی و بیماران حل شود.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.