جمعه، 10 فروردین 1403

جلسه مشترک انجمن جراحان عمومی و سازمان نظام پزشکی برگزار شد

جلسه اعضای هیأت رئیسه انجمن صنفی جراحان عمومی در محل سازمان نظام پزشکی با حضور جناب آقای دکتر فاضل ریاست کل سازمان و جناب آقای دکتر ایدنی قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از وزارت بهداشت با هدف بررسی میزان توانائی و صلاحیت عمومی جراحان عمومی و ارتقاء سطح کارایی آنان تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این جلسه ضمن تأکید بر افزایش صلاحیت عمومی جراحان عمومی و آموزش‌های مداوم به منظور به روز بودن جراحان و جلوگیری از مهاجرت بیماران برای استفاده از خدمات سنگین فوق‌تخصصی نیز مورد توجه قرار گرفت.

در این جلسه پس از بحث و بررسی مقرر گردید کاریکولوم جراحان عمومی در هیأت بورد و با حضور نمایندگان جراحان و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد و مطالب تصویب شده در کاریکولوم جدید نیز عطف به ماسبق نخواهد شد.

در این جلسه ریاست کل سازمان تأکید کردند که پزشکان عمومی بدنه سلامت کشور و جراحان عمومی حافظ سلامت بیماران نیازمند جراحی هستند.از این رو همه در آموزش‌های دوران تحصیل و هم در آموزش‌های ضمن خدمت باید به آخرین نوآوری‌های علمی و حرفه‌ای اشراف یابند.

محدود کردن آموزش‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای پزشکان به ویژه گروه‌های اخیرالذکر از ارتقای سطح درمان و همه‌گیر شدن آن ممانعت کرده و نهایتاً دسترسی آحاد جامعه به این خدمات کاهش می‌ِیابد، پس باید از این مشکل به جدیت جلوگیری گردد.

این جلسه با تأکید بر لزوم حل مشکلات موجود در صلاحیت‌ها و نیز آموزش‌های جراحان پایان یافت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.