پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اعتقاد من به انجمن های علمی زبانی نیست/ تشکیل اتاق فکر در وزارت بهداشت

اعتقاد من به انجمن های علمی زبانی نیست/ تشکیل اتاق فکر در وزارت بهداشت
سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به نقش انجمن های علمی در پیشبرد برنامه های نظام سلامت گفت: هر وزیری که در سیاست گذاری های کلان از کمک های انجمن های علمی استفاده نکند به بی راهه رفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان نظالم پزشکی، دکتر سعید نمکی در نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران، افزود: اعتقاد من به انجمن های علمی زبانی نیست، من با این اندیشه بزرگ شده ام .

سرپرست وزارت بهداشت برتشکیل اتاق فکر با حضور انجمن های علمی در وزارتخانه تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه های من بلند پروازانه و واقع بینانه است که در صورت توجه به ظرفیت های انجمن ها و هیات های علمی در نظام سلامت می توان آنها را اجرایی کرد.

دکتر نمکی با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت کشور در کنترل بیماریهای واگیر ، در عین حال از بیماریهای غیر واگیر به عنوان یک چالش جدی در نظام سلامت نام برد و گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست در کنترل این بیماریها نقش آفرینی کند، بلکه مشارکت همه و به خصوص انجمن های علمی را می طلبد.

دکتر نمکی با اشاره به چالش های پیش روی حوزه سلامت و وزارت بهداشت، افزود: قرار نبود به میدان مین بیایم، زیرا از افتادن به ورطه ای که خیلی اوضاع و احوال را خوش نمی دیدم، تردید داشتم. با این حال، تکلیفی بود که به من محول شد.

سرپرست وزارت بهداشت، با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت که حمایت از هزینه های درمانی فرودستان جامعه بوده است، افزود: این طرح با دو مشکل اساسی مواجه است.

نمکی گفت: گره نخوردن طرح تحول سلامت به منابع پایدار مالی برای ادامه حیات و توزیع ناعادلانه و غیر منطقی منابع در بعضی جاها، از مشکلات اساسی طرح تحول سلامت است.

وی، یکی از ماموریت های معاون درمان وزارتخانه را تشکیل کمیته ای با حضور انجمن های علمی برای برنامه ریزی در حوزه کلان نظام سلامت و طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: ما باید اقتصاددانان سلامت را قانع کنیم، گام هایی که بر می داریم، منطقی است.

سرپرست وزارت بهداشت، با انتقاد از بیمه رایگان 5.5 میلیون نفر در کشور که توان مالی برای پرداخت هزینه های درمان داشته اند، گفت: ما باید بیشترین خدمات را برای فرودستان ارائه بدهیم ولی در هیچ جای دنیا، خدمات درمانی برای همه رایگان نیست.

نمکی در ادامه به تهدیدها و تخریب هایی که جامعه پزشکی را هدف قرار داده است، اشاره کرد و افزود: ما باید بتوانیم اگر لکه ناپاکی در حرفه و جامعه پزشکی هست، خودمان آن را پاک کنیم.

وی ادامه داد: من نمی توانم به حقوق مردم بی اعتنا باشم و باید این پیام را بدهیم که خودمان داوطلبان اصلی پاکیزگی در حرفه پزشکی هستیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.