جمعه، 10 فروردین 1403

گروه‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای شماره نظام پزشکی دریافت نمی‌کنند

 گروه‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای شماره نظام پزشکی دریافت نمی‌کنند
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: برای صیانت از کیان خدمت به بیماران که باید همه سطوح آن رعایت شود شماره نظام پزشکی به گروه های فاقد صلاحیت حرفه ای نمی دهیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: برای صیانت از کیان خدمت به بیماران که باید همه سطوح آن رعایت شود شماره نظام پزشکی به گروه های فاقد صلاحیت حرفه ای نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز فیزیوتراپی که شب گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پزشکی و نظام سلامت اکنون دچار هجمه‌های زیادی شده است و این هجمه‌ها باعث شده است تا ارتباط بین بیمار و پزشک خدشه‌دار شده و در نهایت شهامت و صلابت از جامعه پزشکی گرفته شود.

وی با اشاره به این که اکنون بحث تداخل ورود به رشته‌های پزشکی مطرح شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که مدنظر ماست، بحث حفظ صلاحیت‌های حرفه‌ای در امور پزشکی است. مشکلاتی طی روزهای گذشته در ورود رشته‌ها به حوزه کاری یکدیگر وجود داشته و برداشت‌ها به گونه‌ای بوده که افراد فکر می‌کنند می‌توانند با تحصن خلاف قانون حرکت کنند.

وی تصریح کرد: صراحت قانون این است که صلاحیت حرفه‌ای افراد برای ورود به سایر رشته‌ها احراز شود که این صلاحیت تنها با تئوری به دست نمی‌آید و آیا به صرف گذراندن phd می‌توان وارد رشته‌ای شد بدون آنکه دوره‌های بالینی مربوط به آن رشته گذرانده شده باشد؟

جهانگیری با اشاره به این که ارتقاء سلامت و سطوح حرفه‌ای وظیفه سازمان نظام پزشکی و نظام سلامت است، افزود: سطوح حرفه‌ای باید پیوسته باشد و افراد بر بالین بیمار حضور داشته باشند و اگر چنین امری رعایت نشود در حق کسانی که سال‌ها زحمت کشیده و بر بالین بیمار حضور داشته‌اند اجحاف می شود لذا باید سلسله مراتب و سطوح رعایت شود.

***بحث یکپارچگی و ارتقا خدمات فیزیوتراپی در کتاب ارزش نسبی خدمات حفظ نشده است
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات گروه فیزیوتراپی اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقی که در رشته فیزیوتراپی رخ داده این است که در کدهای فیزیوتراپ‌ها تجمیع صورت گرفته که در توسعه خدمات آن‌ها مشکل‌آفرین است. ما در امر تحقیق و پژوهش دچار مشکل می‌شویم و دیگر نمی‌توان خدمات را بر اساس صلاحیت‌ها رصد و چند خدمت را با یک کد اعمال می‌کنیم که این امر برداشت‌های متفاوت را برای فیزیوتراپ‌ها به وجود می‌آورد که کدام خدمت موثرتر بوده است که امیدواریم در سال 96 این امر اصلاح شود.

وی اظهار داشت: کارگروهی برای احقاق این موضوع جهت گریدینگ و صلاحیت‌دار کردن تمام خدمات برای کد هر خدمت درنظر گرفته شده است.

به گفته جهانگیری فیزیوتراپی مظلوم نیست و اگر مظلومانه خدمت می‌کند، به معنای نادیده گرفته شدن خدمات موثر آن‌ها در نظام سلامت نیست.

وی همچنین با تأکید بر این که انشقاق بین گروهی در هیچ یک از رشته‌های گروه پزشکی روا نیست، اذعان داشت: توهین به هر کدام از گروه‌ها اهانت به کل جامعه پزشکی است و سازمان نظام پزشکی با بازوان پرتوان خود که همان انجمن‌های علمی تخصصی هستند حاضر به خدمت‌گذاری است.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.