پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی: هجمه های اخیر علیه جامعه پزشکی سازمان یافته است

عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی با اشاره به اینکه هجمه های بزرگ اخیر علیه جامعه پزشکی سازمان یافته است،گفت: درج مقالات سلیقه ای علیه جامعه پزشکی که گاها در برخی رسانه ها دیده می شود، شخصی بوده و این کارها نه تنها به جایی نخواهد رسید بلکه پاسخی نیز ندارد.

دکتر محمد مهدی قیامت، عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشکی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، با اشاره به اینکه اخیرا هجمه ها و عقده های واخورده بسیاری علیه جامعه پزشکی به صورت سامان یافته اتفاق افتاده است، گفت: متاسفانه این هجمه ها موجب شد جامعه پزشکی به شکل های مختلف زیر سوال ببرند که نمونه آن در ماجرای خمینی شهر اتفاق افتاد.

 

*درگیری طایفه ای خمینی شهر منجر به زیر سوال رفتن پزشک شد

وی با ابراز تاسف از اینکه ماجرا به شکلی که رسانه ای شد، اتفاق نیفتاده بود، ابراز داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این مهم درگیری طایفه ای بیش نبوده که متاسفانه به نام جامعه پزشکی کلید خورد و آن ها را زیر سوال برد.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه همچنین در خصوص حادثه میدان فاطمی نیز اذعان داشت:  متاسفانه در آن حادثه پسر یک کارخانه دار که تحت تعقیب و در حال فرار از دست پلیس بود، با همسر یک پزشک برخورد کرده و حتی در همان صحنه تصادف کیف آن خانم به سرقت می رود اما متاسفانه در بازگویی ماجرا به هیچ یک از این موارد اشاره نمی شود.

وی ادامه داد: حتی دراین حادثه متخصص بیهوشی برای احیای قلبی ریوی بر بالین فرد تصادفی حاضر شده و بیمارستان وظایف خود را علی رغم اینکه وظیفه ای نداشت، به خوبی انجام داده بود.

 

* بیمارستان هچ مسئولیتی در قبال حوادثی که در نزدیکی آن اتفاق می افتد، ندارد

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان هچ مسئولیتی در قبال حوادثی که در نزدیکی آن اتفاق می افتد، ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ قانونی مبنی بر اینکه برای حوادث نزدیک بیمارستان، بیمارستان موظف به فرستادن پرسنل خود برای رسیدگی به بیمار است، وجود ندارد و این وظیفه اورژانس است هر چند که پزشکان ما در برخورد با چنین مواردی چون حادثه میدان فاطمی کار خود را به درستی انجام می دهند.

عضو هیات مدیره نظام تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه در حادثه تصادفی در کرمانشاه، یکی از متخصصین جراح عروق بیمارستانی در همان شهر که به شدت آسیب دیده بود، از مردم کمک می خواست اما مردم نه تنها کمک نکردند بلکه به گرفتن فیلم از صحنه تصادف مشغول شدند. آیا پزشکی که موجب نجات جان های بسیاری شده بود، باید چنین سرنوشتی برایش رقم می خورد؟

 

* سوءاستفاده از مسائل صنفی برای رد گم کردن و فرافکنی

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه در این جریان آیا نباید صداو سیما، وزارت ارشاد و مسئولین فرهنگی کشور را به علت بی تفاوتی مردم نسبت به مرگ یک پزشک محکوم کرد، افزود: متاسفانه مشکلات حادث شده جزو معضلات اجتماعی است که از مسائل صنفی برای رد گم کردن و فرافکنی استفاده می کنند.

قیامت با اشاره به اینکه من موافق حکم صادر شده برای پزشک و پرستار حادثه خمینی شهر نیستم چرا که این حکم مناسبتی با جرم ندارد، اظهار داشت: ما می توانیم به جای روشنگری و گفتن واقعیات به مردم، سوار موج شده و به فرافکنی ها دامن بزنیم که کار خداپسندانه ای نیست و یا از حیثیت جامعه پزشکی به طور اصولی و منطقی دفاع کنیم.  

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.