جمعه، 31 فروردین 1403

اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی به نظام پزشکی بازگردد

اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی به نظام پزشکی بازگردد
رئیس نظام پزشکی اسفراین با اشاره به این که تعرفه های جامعه پزشکی همواره با مقدار واقعی آن فاصله داردگفت: بهتر است اختیار تعرفه گذاری در بخش خصوصی دوباره به سازمان نظام پزشکی بازگردد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر جمشید شکوری رئیس نظام پزشکی اسفراین با بیان این که اخیرا کار مشترکی با بانک رفاه به عنوان بانک عامل آغاز شده است ، اظهار کرد: به دنبال اجرای نسخه نویسی الکترونیک طرف قرارداد جامعه پزشکی بانک خواهد بود و دیگر سازمان های بیمه گر وارد پروسه پرداخت به پزشکان نمی شوند که این امر اگر در تمام کشور اجرایی شود گامی در جهت پرداخت به موقع مطالبات جامعه پزشکی خواهد بود.

وی افزود: صنعت بیمه در کشور ما ناکارآمد بوده و بیشتر پرداختها از جیب بیماران است در حالی که اگر منابع بیشتری به بیمه ها اختصاص داده شود و از تصویب قوانین دست و پا گیر در مجلس جلوگیری شود ، بیمه ها توانایی بیشتری در پوشش دهی خدمات درمانی و بهداشتی خواهند داشت.

وی با اشاره به این که تعهدات زیادی که برای سازمان های بیمه گر پایه در نظرگرفته شده خود عامل فلج شدن آنهاست ؛ ادامه داد: قوانین وضع شده در خصوص بیمه ها با نواقص زیادی مواجه است در حالی که نباید توقعات مختلف برای بیماران ایجاد کرد از جمله بیمه رایگان 11 میلیون نفر که خود باعث فلج شدن بیمه شد و همین کارها سبب می شود که بیمه ها نتوانند به سایر تعهدات خود به درستی عمل کنند.

عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به تعرفه نامناسب خدمات پزشکی اشاره کرد و گفت: چندین سال است که تعرفه های پزشکی پایین نگه داشته شده و این در حالی است که در تمامی صنوف افزایش تعرفه مشاهده می شود.

شکوری با بیان این که باوجود تعرفه های پایین همواره هجمه های زیادی علیه جامعه پزشکی وجود دارد تصریح کرد: بهتر است اختیار تعرفه گذاری بخش خصوصی دوباره به سازمان نظام پزشکی بازگردد تا با کار کارشناسی شده تعرفه خدمات پزشکی در هر سال تعیین و  ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: دخل و خرج مراکز درمانی و مطب ها با توجه به تورم موجود و شرایط اقتصادی حاکم هم خوانی ندارد و باید مسئولان امر فکری به حال افزایش متناسب تعرفه خدمات پزشکی کنند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.