جمعه، 10 فروردین 1403

تبریک اعضای عالی نظام پزشکی به مناسبت روز فیزیوتراپی

اعضای شورای عالی نظام پزشکی، دوم مرداد ماه (روز فیزیوتراپی) را به همکاران فیزیوتراپ تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، متن پیام ها به شرح ذیل است؛

 


 

 

****دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی را به تمامی فیزیوتراپیست های خدوم و پرتلاش کشور خصوصا همکاران فیزیوتراپیست مان در شورای عالی نظام پزشکی تبریک می گویم.

دکتر علی چنگیزی

بازرس مجمع عمومی نظام پزشکی

 

 

****دوم مرداد ماه روز ملی فیزیوتراپی را به همه همکاران خدوم این رشته تبریک می گوییم امیدواریم مثل همیشه در نظام ارائه خدمات بهداشتی بیش از پیش فعال و پر ثمر در خدمت رسانی به آحاد جامعه بزرگ ایرانی موفق و منصور باشند.

دکتر محسن مصلحی

دبیر شورایعالی نظام پزشکی

 

 

****عضو شورای‌ عالی نظام پزشکی عنوان کرد: سهم ناچیز بیمه‌ها در حوزه سلامت/ حذف فیزیوتراپی از اولویت‌های درمانی مردم

عضو شورای‌ عالی نظام پزشکی کشور، ضمن اشاره به ضعف پوشش بیمه‌ای خدمات حوزه سلامت، عدم توجه به رشته فیزیوتراپی را باعث حذف آن از میان اولویت‌های درمانی مردم عنوان کرد.

ایسنا: دکتر داریوش طاهرخانی ضمن اشاره به حضور ضعیف بیمه‌ها در حوزه سلامت، اظهار کرد: با وجود دستاوردهای فراوان در نظام سلامت ، هنوز حمایت مالی مناسبی از شهروندان در زمینه درمان محقق نشده است. بیمه‌های کشور تنها سهم ناچیزی از هزینه‌های سلامت را پرداخت می‌کنند و در این میان مبنای پرداخت خود را تعرفه‌های دولتی قرار می‌دهند. به این ترتیب، شهروندان در مراجعات خود به مراکز خصوصی ناگزیر به پرداخت ما به التفاوت تعرفه دولتی تا خصوصی می‌شوند.

وی افزود: این وضعیت با یک نظام بیمه‌ای کارآمد فاصله زیادی دارد؛ چرا که حمایت بیمه‌ها باید باعث شود هزینه‌های سلامت براساس تعرفه‌های واقعی توسط صندوق‌های بیمه‌ای پرداخت و رابطه مالی بین بیمار و پزشک قطع شود، اما متاسفانه شورای عالی بیمه کشور، نه تنها تعرفه‌ها را براساس قیمت واقعی خدمات به هیات دولت پیشنهاد نمی‌دهد، بلکه بسیاری از خدماتی که مورد نیاز شهروندان است ، تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار نمی‌دهد.

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی کشور، فیزیوتراپی را یکی از رشته‌های نادیده گرفته شده از سوی بیمه در زمینه پوشش خدمات دانست و تصریح کرد: فیزیوتراپی از جمله رشته‌هایی است که خدمات آن به طور مناسب تحت پوشش قرار نگرفته است، اما هیچ تصمیم یا مصوبه مصلحت اندیشانه‌ای ، دوم مرداد را که یادآور هنر دستان فیزیوتراپها است ، از خاطر محو نمی‌کند. تمرین درمانی از تکنیکهای شناخته شده در دنیا است که بدون هیچگونه عوارض جانبی می‌تواند در درمان بسیاری از مشکلات و در بازتوانی بیماران و بازگشت سریعتر آنان به زندگی عادی موثر باشد که عدم پوشش بیمه‌ای آن موجب شده تا با وجود فواید شناخته شده این شاخه از پزشکی، بیماران به خاطر تنظیم اقتصاد خانواده خود، آن را از اولویتهای درمانی حذف کنند.

طاهرخانی در پایان تاکید کرد: هرچند مطالبات جامعه فیزیوتراپی کشور تاکنون از جانب متولیان امر بی پاسخ مانده‌است ، اما نمایندگان آنها در شورای عالی نظام پزشکی کشور پیگیر دغدغه‌های آنان هستند و با وجود چالشهای بسیار، اعتماد هم‌صنفان خود را وجه المصالحه تنظیم روابط خود با ارکان قدرت نظام سلامت قرار نداده‌اند و در این راه مصمم پیش می‌روند.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.