ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

عدم پرداخت 8 ماهه کارانه پزشکان در بخش دولتی

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی گفت : از نظر اعتباری سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه نمی توانند طرح تحول را همراهی کنند و حدود 8ماه است که کارانه پزشکان در بخش دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت نشده است.

دکتر محمد صاحب الزمانی عضو شواریعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه در رابطه با طرح تحول اقداماتی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته  که منجر به رضایت قشر عظیمی از جامعه شده است ؛ اظهار داشت :  اگر قرار است این طرح پایدار مانده و به مردم خدمت کند باید مطالعه کافی بروی تمام اجزای آن انجام شود .

وی با ابراز تاسف ازعدم توجه  به ابزار این طرح ؛ افزود : متاسفانه اعتبارات لازم برای پایداری این طرح نه تنها در نظر گرفته نشده بلکه سازمان های بیمه گر نیز پیش بینی لازم را  با توجه به افزایش تعرفه ها نداشته و بودجه مناسبی برای این طرح ندارند.

وی با اشاره به اینکه این ادعا قابل مطالعه است وآیا واقعا سازمان های بیمه گر پول ندارند؛ ادامه داد:  اخیرا رئیس جمهور دستورداده تا سازمان تامین اجتماعی سهم نه بیست و هفتم حق بیمه را در صندوق جداگانه ای واریز کرده  و برای درمان هزینه کند وباید دید با گذشت چند ماه  مشکل سازمان تامین اجتماعی مرتفع می شود.

صاحب الزمانی خاطرنشان کرد :به نظر می رسد این نه بیست و هفتمی که سازمان تامین اجتماعی از کارگران و عوامل تحت پوشش خود که بیش از 30 میلیون نفر هستند ؛ کم می کند و صرفا برای درمان عناصر تحت پوشش خود قرار می دهد مشکلات اعتباری این سازمان را حل خواهد کرد.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی  همچنین  به سازمان بیمه سلامت ایرانیان اشاره کرد و گفت :  مسئولین این سازمان در نظر دارند تحت عنوان بیمه همگانی همه افراد را تحت پوشش قرار دهند که این امر بدون هماهنگی و کارشناسی بویژه از نظر اعتباری این سازمان را هم دچار مشکل خواهد کرد زیرا برخی از افراد دو دفترجه دارند و این سازمان نمی تواند بودجه آنها را تامین کند.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.