پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران: تعرفه های اعلامی از سوی هیات وزیران به شدت غیرواقعی است

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران:  تعرفه های اعلامی از سوی هیات وزیران به شدت غیرواقعی است
رحمانی با بیان اینکه در طی 30 سال گذشته تعرفه های پزشکی همراه با تورم افزایشی نداشته است، گفت: تعرفه های اعلام شده از سوی هیاات وزیران سنخیتی با واقعیت نداشته و پزشکان را به سمت گرفتن زیرمیزی سوق می دهد.

دکتر بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه اصلاح کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات ربطی به جامعه پزشکی و جیب مردم ندارد، اظهار داشت: تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات که همه انجمنهای علمی تخصصی در تدوین آن مشارکت داشتند، برای اصلاح تعرفه ها نبوده بلکه به منظور ایجاد عدالت بین رشته ای لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه کدهای مندرج در این کتاب ناعادلانه است، افزود: کدهای رشته های مختلف در این کتاب برابری ندارند و این در حالی است که اعمال جراحی مشکل تر کد کمتری داشته و عدالت بین رشته ای رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در تدوین کتاب کالیفرنیا در k دخالت نداشتیم تصریح کرد: تعرفه ها در اختیار دولت بوده و در واقع k تعرفه ای است که دولت هر سال آن را اعلام می کند و 30 سال است که در حد معقول بالا نرفته است.

رحمانی با اشاره به اینکه تعرفه ها به اندازه افزایش نرخ دلار گران نشده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تعرفه ها واقعی نباشد، پزشکان به سمت اخذ زیرمیزی می روند در حالی که اگر تعرفه ها هر ساله افزایش منطقی داشته باشد، کسی زیاده خواهی نمی کند و پدیده زیرمیزی برای همیشه از بین خواهد رفت.

انتهای خبر / ر

 

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.