پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مصوبه مجلس ظالمانه بود

مصوبه مجلس ظالمانه بود
وزیر بهداشت با اشاره به این که هیات وزیران پیشنهاد تعرفه ای ما را قبول نکرد ؛ گفت : وزارت بهداشت این تعرفه‌گذاری‌ها را قبول ندارد و طرح پزشکان نیز به نظر ما ظالمانه بوده ولی باید توجه داشت که این موضوعات در مجلس تصمیم‌گذرای می‌شود و آنها طرح را تصویب کرده و ما از این قضیه گلایه‌مندیم و اکنون نیز متهم به تخلف هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پزشک با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اشتباه من در طرح تحول سلامت اعتماد به سیاسیون بود،بیان کرد: وزارت بهداشت این تعرفه‌گذاری‌ها را قبول ندارد، طرح پزشکان نیز به نظر ما ظالمانه بوده ولی باید توجه داشت که این‌موضوعات در مجلس تصمیم‌گذرای می‌شود، آنها طرح را تصویب کرده و ما از این قضیه گلایه‌مند بودیم.

وی افزود : بر خلاف گذشته طی 6 سال اخیر در کنار صنف نظام‌پزشکی بوده‌ایم و در مسائل مختلف اعم از تعرفه‌ها، طرح‌پزشکان، طرح تحول و ... یکسان نظر داده‌ایم. که امیدواریم مشکلات جامعه پزشکی هر چه بهتر برطرف شده و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود.

وی به طرح پزشکان اشاره کرد و گفت : طرح جایی ارزشمند است که در آموزش پزشکی ادغام شود البته زمانی ادغام کردند برای ارتقای آموزش پزشکی؛ اما آیا این مسئله رخ داد؟ همه بیمارستان‌های آموزشی درمانی شدند و کسی سرمایه‌گذاری نکرد و تنها یک بیمارستان از این‌ها بعد از انقلاب اسلامی به عنوان دولتی افتتاح شد.

هاشمی با اشاره به تعرفه های پزشکی اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی را ما پیشنهاد می‌کنیم و نظرمان با نظام پزشکی یکی بوده است ولی سازمان برنامه و هیأت وزیران پیشنهاد ما را قبول نکردند، 5 درصد افزایش تعرفه را قبول نداشتند و این موضوع به دلیل این است که خریدار اصلی دولت است.

به گفته وزیر بهداشت باید وضع معیشت مردم را درست کرد و درآمد آنها که افزوده شود آن وقت اندک افزایش تعرفه مبلغ زیادی نیست. نه اینکه برخی به نان شب محتاج باشند و بخواهیم تعرفه‌ها را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباه من در طرح تحول سلامت فقط اعتماد بود،تصریح کرد: من قبلاً در میان سیاسیون نبوده‌ام ،آنها گفتند برو و ما پشتت هستیم. اول اجرای طرح مشکلی نداشتیم و تنها فکر کردند این طرح یکسال است حالا همه شما در نظام پزشکی و انجمن‌های مختلف مشکلاتتان را بیان کنید و تنها بیان این مسائل از جانب من نباشد.

 

وی تأکید کرد: بنده در اجرای طرح پزشکان، تعرفه‌ها و مشکلات بخش خصوصی اختلاف نظری با سازمان نظام پزشکی ندارم . این سازمان دموکراتیک‌ترین انجمن کشور به شمار می‌رود ولی اگر مراقبت نکنیم خودمان به ضد خودمان تبدیل می‌شویم.

 

وزیر بهداشت خطاب به پیشکسوتان حوزه پزشکی در این مراسم گفت: جامعه امروز ترکیب، علایق و سلایق آن با دوره‌های شما که وارد حرفه پزشکی شدید متفاوت شده است، باید مراقبت کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

هاشمی با اشاره به این که شرایط کشور طی ماه‌های آینده خیلی ویژه خواهد شد، خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم که جامعه پزشکی غرور‌آفرین و موفق عمل خواهد کرد چرا که پزشکان نزدیک‌ترین گروه به مردم بوده و آنها طبق قسم شان به آنها وفادار هستند. مردم نیز این لباس مقدس را می‌شناسند و به پزشکان اعتماد دارند.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.