پنجشنبه، 9 فروردین 1403

عمده تبلیغات نادرست از سوی افراد غیرپزشکی انجام می شود

عمده تبلیغات نادرست از سوی افراد غیرپزشکی انجام می شود
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به برخی تبلیغات نادرست در حوزه پزشکی گفت: عمدتا تبلیغاتی را که در حوزه پزشکی می‌بینیم از سوی افراد غیر پزشکی انجام می‌شود که دست به کار پزشکی می‌زنند که در این زمینه سالانه ۱۵۰۰ متخلف شناسایی می شوند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی  در نشست خبری این سازمان، با اشاره به اقدامات این معاونت در رسیدگی به تخلفات پزشکی بیان کرد: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی و در حوزه سرپایی و بستری ۹۳۰ میلیون بار مراجعه داشته‌ایم، اما مجموع  شکایت‌مان در این حوزه بین ۱۷ تا ۱۸ هزارمورد بوده است که نیمی از آن‌ها در دادسراهای نظام پزشکی انجام شده. همچنین ۳۰ درصد مردم برای طرح شکایات پزشکی به سایر مراجع مراجعه می‌کنند.  

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف قانونی نظام پزشکی حمایت از حقوق بیماران است، گفت: ما سعی می‌کنیم در مراکز درمانی محیطی امن برای بیماران ایجاد کنیم. در عین حال باید برای کادر پزشکی هم محیطی امن ایجاد کنیم تا از اقدام درمانی نترسند.

 

فتاحی درباره تخلفات افراد خارج از شغل پزشکی در جامعه خاطرنشان کرد: در استان تهران سالیانه بیش از 150 نفر افرادی که اصلا پزشک نیستند و طبابت می‌کنند، شناساسی شده  و به مراجع ذی صلاح معرفی می گردند.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.