پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نایب رییس جامعه جراحان ایران خبر داد: نقش 40درصدی موتورسواران در بروز تصادفات و سوانح رانندگی

نایب رییس جامعه جراحان ایران خبر داد: نقش 40درصدی موتورسواران در بروز تصادفات و سوانح رانندگی
نایب رییس جامعه جراحان ایران با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به خصوص در شهرتهران، حدود چهل درصد در بروز تصادفات و سوانح راننگی نقش دارند، گفت: ضربه به جمجمه و صدمات ناحیه سر و گردن، آسیب به ستون فقرات ونخاع مهمترین عوامل مرگ و میر راکبان موتورسیکلت در صدمات ناشی از حوادث رانندگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر کاظم عباسیون نایب رییس جامعه جراحان ایران، افزود: اغلب این مصدومان در دهه دوم تا چهارم زندگی خود هستند و متاسفانه به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و یا استفاده از کلاه غیر استاندارد، دچار آسیب یا حتی مرگ می شوند .

وی با اشاره به درمان های دشوار، پرهزینه و یا بستری های طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها و همچنین افزایش ضریب اشغال تخت مراکز درمانی، گفت: هزینه های سربار تحمیل شده بر بدنه بهداشت و درمان کشور و کمبود تخت مراقبت های ویژه، مهمترین پیامدهای متعاقب حوادث و سوانح رانندگی محسوب می شود.

به گفته دبیراجرایی جامعه جراحان ایران اگر در جاده ها و خیابان ها، مسیر ویژه موتورسیکلت سواران ایجاد شود و یا تولید کنندگان، وارد کنندگان و فروشندگان این وسیله نقلیه ملزم به عرضه رایگان کلاه ایمنی استاندارد شوند، بی شک از درصد آمار آسیب ها و تلفات کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده ترک نشین این وسیله نقلیه از کلاه ایمنی، گفت: برخی اوقات صدمات مربوط به استفاده نادرست از بند کلاه ایمنی است که گاهی به دلیل نادرست بستن و رها شدن کلاه در حین ضربه، متاسفانه در برخی موارد شاهد آسیب به ناحیه  گلو و نای هستیم.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، آسیب به شبکه عصب بازویی را یکی دیگر از مصدومیت های شایع و جبران ناپذیر موتور سیکلت سواران عنوان و تصریح کرد: عارضه ایجاد شده به دلیل کشیدگی عصب ناحیه بازو و دست بروز می کند؛ این آسیب در موارد موتورسواری با یک دست یا تماس با تلفن همراه حین رانندگی رخ می دهد از این رو به ناحیه کتف که عملکرد همه جهته داشته و از حساسیت و کارایی بالا برخوردار است، آسیب می رسد.

وی در پایان بر رعایت اصول ایمنی و سرعت مطمئنه به عنوان یک فرهنگ ترافیکی تاکید کرد

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منابع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.