پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مراسم روز دندانپزشک برگزار شد

مراسم روز دندانپزشک برگزار شد
با همکاری سازمان نظام پزشکی وانجمن دندانپزشکی ایران مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک با حضور داندانپزشکان سراسرکشور جمعه 21 فروردین ماه در تالاروزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این مراسم دکتر غزنوی رئیس انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار نفر جامعه دندانپزشکی را تشکیل می دهند؛ اظهار داشت :باید با همدلی برای بالا بردن ارزش های علمی و دانش روز دندانپزشکی بکوشیم تا سلامت دهان و دندان آحاد مردم ارتقاء یابد.

وی افزود:جامعه دندانپزشکی و انجمن دندانپزشکی ایران از نظر سابقه و قدمت یکی از قدیمی ترین گروههای پزشکی در ایران و کشورهای منطقه است.

 

وی با بیان اینکه در ایران از دیرباز فعالیتهایی در جهت تعیین روز دندانپزشک انجام شده است ادامه داد:پس از انقلاب در فروردین سال 60 مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تربیت بهداشت کاران دهان و دندان؛ 23 فروردین ماه را روز دندانپزشک اعلام نمود .

در ادامه دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک روزولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن آن با روز دندانپزشک بیان داشت : در حوزه سلامت حضور بانوانی که توانسته اند مدارج مختلف علمی و حرفه ای را طی کنند مثال زدنی است و بسیاری از همکاران مبرز و طراز اول حرفه دندانپزشکی را بانوان تشکیل می دهند.

 

وی با تاکید براینکه بانوان در حوزه های مختلف پزشکی پیش قراول فتح قله های علمی بوده اند خاطرنشان کرد:این امر مایه افتخار ملی است که زن ایرانی در عرصه های اجتماعی و بطور اخص در رشته های مختلف پزشکی مشغول فعالیت است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار نفر از دندانپزشکان در اقصی نقاط کشور به روش ایثارگرانه به آحاد مردم خدمت رسانی می کنند اذعان داشت:افراد با زکاوت و ضریب هوشی بالا و ممتاز در آزمون کنکور انتخابشان دندانپزشکی است که این نشان از ضریب هوشی بالای همکاران گروه دندانپزشکی دارد و مسلما چنین جمع فرهیخته ای پتانسیل طی کردن همه مدارج علمی را دارند.

 

زالی به صعوبت کار دندانپزشکان اشاره کرد و گفت:به دلیل موقعیت های کاری و نوع خدماتی که ارائه می دهند ، این گروه با سختی کار مواجه بوده و در معرض صدمات زیادی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه دندانپزشکان علیرغم همه ایثارگری ها در معرض ریسک شغلی قرار دارند تصریح کرد:دربین گروههای مختلف پزشکی دندانپزشکان تنها گروهی هستند که در مواجهه با ریزفاکتور و آسیب شغلی قرار دارند و با وجود همه مشکلات و مطالبات ازهیچ تلاشی برای ارتقاء سطح بهداشت دهان و دندان افراد جامعه خود داری نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: درسالهای اخیر بخش زیادی از سوبسید درمان دندانپزشکی را خیل عظیم دندانپزشکان در اقصی نقاط کشور پرداخت نموده اند.

وی نبود تسهیلات اعتباری و مالی برای راه اندازی مطب را برای دندانپزشکان جوان یک مشکل اساسی عنوان کرد و اظهار داشت:دندانپزشکان با مشکلات متعددی در سراسرکشور مواجه هستند اما با این وجود ایران تو انسته قله های کامیابی در عرصه دندانپزشکی را فتح کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه جامعه دندانپزشکی از نظر فنی ،تکنیکال و علمی در اوج قرار دارد خاطرنشان ساخت:در منطقه مدیترانه شرقی و آسیای جنوب غربی به مدد دستان متبحر و پرتوان جامعه دندانپزشکی کشور به نقطه ای رسیدیم که مرجع دندانپزشکی در این منطقه هستیم.

 

وی تصریح کرد: دندانپزشکان ما به  نقطه خود کفایی رسیده اند و باید پیشگیری هوشمندانه و شاخص های سلامت دهان و دندان را در کشور ارتقا دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از 10 بانوی دندانپزشک به مناسبت تقارن روز دندانپزشکی و روز زن تجلیل و قدرانی شد.

انتهای خبر / ر

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.