پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اجازه تصمیم گیری های یک جانبه برای جامعه پزشکی را نمی دهیم

اجازه تصمیم گیری های یک جانبه برای جامعه پزشکی را نمی دهیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه تصمیم گیری یک جانبه برای جامعه پزشکی را نمی دهیم و این کار قطعا باید با مشارکت سازمان نظام پزشکی ایران و انجمن های علمی انجام گیرد.

به گزارش روابط  عمومی سازمان نظام پزشکی علی نوبخت روز پنجشنبه درهمایش یک روزه الگوی کارآمد آموزشی طب آزمایشگاه در سالن کتابخانه ملی ایران افزود: اگر در اتاق هایی برای جامعه پزشکی تصمیم گیری شود، این تصمیمات کاغذ پاره است.

وی بر لزوم راه اندازی کمیته حفظ و اعتلای قداست جامعه پزشکی در سازمان نظام پزشکی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم از درون جامعه پزشکی یا از بیرون آن حریم پزشکان لکه دار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم دخالت سازمان نظام پزشکی ایران در تعیین تعرفه بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: این اختیارات را از این کانون صنفی گرفته اند و باید تلاش کنیم آن را برگردانیم.

وی تاکید کرد که اگر بخواهیم تعرفه آزمایشگاه در سال آینده عادلانه باشد، همه اعضای انجمن باید مشارکتی موثر و فعال در راستای فعالیت های انجمن و سازمان نظام پزشکی داشته باشند.

نوبخت به اصلاح بودجه سال 95 اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم که پنج هزار میلیارد تومان در اصلاح بودجه سال 95 به سازمان بیمه سلامت اختصاص دهیم، اما متاسفانه در کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع به دلایلی رد شد.

وی کسری سازمان بیمه سلامت را حدود شش هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم این موضوع به شکلی در ردیف بودجه پایدار شود تا بیمه سلامت بتواند خدمات مناسب به مردم ارائه کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: مشکلات این حوزه باید ریشه یابی شود. این مشکلات ممکن است علمی یا اقتصادی باشد که پس از ریشه یابی دقیق باید برطرف شود.

وی با اشاره به تصویب قانون بیمه همگانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این قانون به نحو کامل باید در جامعه اجرایی شود.

همایش یک روزه الگوی کارآمد آموزشی طب آزمایشگاه با حضور جمعی از فعالان این حوزه در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.