پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در نگاه جامع به درمان، اقتصاد سلامت نیز باید مد نظر باشد

در نگاه جامع به درمان،  اقتصاد سلامت نیز باید مد نظر باشد
برای درمان کامل یک بیماری باید غیر از ابعاد جسمی به ابعاد دیگر از جمله ابعاد روانی و کیفیت زندگی هم توجه شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محمدرضا ظفرقندی در دومین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران  با بیان اینکه؛ نگاه به انواع بیماریهای قلبی عروقی، سرطانها و ... در گذشته نگاهی جسمی و بدنی بود گفت: برای درمان کامل یک بیماری باید غیر از ابعاد جسمی به ابعاد دیگر از جمله ابعاد روانی و کیفیت زندگی هم توجه شود.

وی با اشاره به خلقت جهان و انسان که پدیده ای کامل ، جامع و چند بعدی است افزود : انسان ابعاد پیچیده ای دارد و نگاه جسمانی محض و مغفول ماندن ابعاد دیگرنگاهی ناقص و خسارت بزرگی خواهد بود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید به اینکه نگاه کامل و جامع به انسان، در حوزه پزشکی نیز باید کامل باشد، تصریح کرد: دیدگاه پزشکی به درمان و پدیده سلامت باید همه جانبه و جامع باشد .
وی در ادامه راه اندازی بخش روان تنی در بیمارستان امام را قدم بسیار ارزشمندی دانست و تصریح کرد: در همه جای دنیا ساختن و شروع، کار سختی است و در ایران به دلیل مشکلات ، سختی های بیشتری دارد .
دکتر ظفرقندی با بیان اینکه بخش روان تنی بیمارستان امام با سختی ها و مشکلات بسیار زیادی راه اندازی شد گفت : برگزاری این کنگره نشانه مقاومت،پیشرفت و رشدکاردر این حوزه است .
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در گذشته به جوانب مختلف درمان توجه نمی شد و به کیفیت زندگی بیماران قلبی، سرطانها و ... اهمیتی داده نمی شد یادآور شد : هنوز هم درمانها کامل نیست و برای برخورداری از درمان کامل باید علاوه بر ابعاد مختلف جسمی، روح و روان بیماران و خانواده آنها نیز مورد توجه قرار گیرند .
وی ادامه داد : در نگاه کامل و جامع درمان بیماران ، بحث اقتصاد سلامت نیز باید مد نظر باشد. اهمیت موضوع تعرفه بر مبنای همین نگاه است، چرا که ادامه فعالیت بیمارستان ها نیازمند امکانات و تجهیزات برای رسیدگی همه جانبه به مردم است که باید در اقتصاد سلامت به صورت کامل دیده شود .
دکتر ظفرقندی با اشاره به همراهی جامعه پزشکی در حادثه سیل در برخی از مناطق کشور، گفت: جامعه پزشکی با مشقت و سختی های فراوان تلاش کردند بر بالین بیماران حاضر شوند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی: واقعی شدن تعرفه ها وتطابق تعرفه ها با هزینه های واقعی جامعه را ازجمله مطالبات جامعه پزشکی دانست و افزود: برای ادامه درمان باکیفیت وارائه خدمات مناسب به مردم باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.