جمعه، 10 فروردین 1403

آئین گرامیداشت روز دندانپزشکی برگزار شد

آئین گرامیداشت روز دندانپزشکی برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز دندانپزشکی با حضور دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ،دکتر غزنوی رئیس انجمن دندانپزشکی ایران و جمع کثیری از جامعه دندانپزشکی کشور شب گذشته در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی در آیین افتتاح این مراسم دکتر غزنوی رئیس انجمن دندانپزشکی ایران ضمن خوشامد گویی به مدعوین و تبریک روز دندانپزشک خطاب به جامعه دندانپزشکی اظهار داشت : جامعه دندانپزشکی با معضلات عدیده ای مواجه است و اکثر همکاران جوانی که وارد بازار کار می شوند با مشکلات زیادی از جمله گرانی مواد و تجهیزات و پاره ای از مشکلات دیگر روبرو هستند که ممکن است سالها طول بکشد تا بتوانند از عهده این مخارج برآیند.

وی همچنین به بحث عدالت مالیاتی اشاره کرد و افزود : در کنار  همکاران جوانی که تازه وارد این حرفه شده اند ، دندانپزشکانی هستند که پس از سالها خدمت مجبورند مالیات های کلان بپردازند که شاید لازم باشد تجدید نظری از سوی مسئولان امر در این زمینه انجام شود.

 

غزنوی ادامه داد : در ارتباط با مسائل علمی و آکادمیک  این رشته اعتقاد بر این است که از نظر کوریکولوم آموزشی باید تغییراتی داده شود که وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی نقش عمده ای در ایفای رسالت های علمی دارند و لازم ا ست با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری روز دندانپزشک اشاره کرد و اذعان داشت : روز دندانپزشکی در تاریخ 1361 با تصویب قانون بهداشتکار دهان و دندان نامگذاری شده است  و شاید 50 سال پیش در 24 دیماه بنیانگذاران انجمن دندانپزشکی ایران این روز را به عنوان روز دندانپزشک اعلام کردند که  بعد ها با  بررسی ها و نظرخواهی های انجام شده از سوی سازمان نظام پزشکی و انجمن مربوطه به این نتیجه رسیدند که روزی باید به نام روز دندانپزشک نامگذاری شود که بتواند واقعیت امر را تجلی کند.

 

به گفته وی شاید در آینده تاریخ های خاصی پیشنهاد داده شود و تغییراتی در نامگذاری روز دندانپزشک ایجاد شود که نیاز به زمان و تصویب متولیان ذیربط دارد .

 

 

گفتنی است در پایان مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک از پیشکسوتان و برگزیدگان جامعه دندانپزشکی کشور تقدیر و تشکر به عمل آمد .

اسامی تقدیر شدگان روز دندانپزشک 1395 به ترتیب در ذیل آمده است :

1-دکتر بیژن اخوان آذری

2-دکتر حمید عادلی نجفی

3-دکتر محمد رضا طاهریان

4- دکتر مهدی جعفری

5-دکتر محمد اثنی عشری

6-دکتر فرشته بقایی نائینی

7-دکتر حسن حسینی تودشکی

8-دکتر عباسعلی خادمی

9-دکتر ستاره سهرابی دهکردی

10-دکتر ستاره پهلوان زاده

شایان ذکر است  در این مراسم  از فرزند شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که دندانپزشک است تقدیر و قدردانی شد.

 

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.