جمعه، 10 فروردین 1403

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی: در مرکزیت تمام کارها باید اقتصاد مقاومتی برقرار باشد

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه در مرکزیت تمام کارها باید اقتصاد مقاومتی برقرار باشد، اظهار داشت: وظایف ما به جز بحث اقتصاد مقاومتی، موارد دیگری را نیز شامل می شود به طور مثال در زمینه بهداشت و درمان از نظر کمیت و کیفیت، کار مطلوب برای مردم انجام شود و نه تنها به اقتصاد مقاومتی نزدیک باشد، بلکه باعث پایداری آن نیز بشود.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر محمد حیدریان مقدم دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی در جلسه معارفه خود که صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، ضمن افتخار به همکاری با دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی از سال 68 تا کنون، گفت: من بدون همه هیچم چرا که اگر همکاران، افراد صاحب نظر و با تجربه در کشور که درعرصه بهداشت و درمان و آموزش و پژوهش فعال هستند، راهنمایی و حمایت نکرده و دست یاری به ما ندهند، قطعا نخواهیم توانست آن طور که شایسته است، کارها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: در صورت بروز ضعف یا مشکلی، روی کمک همکاران حساب می کنیم. البته مدیران ما اصولا در چند ماه ابتدایی خود به خوبی فعالیت کرده اما پس از گذشت چند ماه کارها را رها می کنند اما بنده تا زمانی که در این  جایگاه هستم، به دنبال دست یابی به نتایج ارزنده با همکاری شما عزیزان هستم..

به گفته حدریان مقدم علت اینکه مقام معظم رهبری که دلسوزترین و آگاه ترین فرد در کشور برای راهبری، هدایت و دست گیری از مردم برای بهبود شرایط کشور، امسال را سال اقدام و عمل نامیده اند، نشان دهنده آن است که تا کنون این مهم رضایت ایشان را در سال های گذشته فراهم نکرده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به تدوین چند برنامه های استراتژیک در طی یک سال، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ابتدای سال برنامه استراتژیکی را وضع می کنیم اما به نصف سال نرسیده ، آن را کنار گذاشته و و برنامه استراتژیک دیگری را وضع می کنیم در حالیکه برنامه استراتژیک باید یک برنامه اجرایی را نیز در کنار خود داشته باشد تا با آگاهی  کامل از برنامه آن را تدوین کرد.

مشاور عالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه در برخی دانشگاه ها تا 5 برنامه نیز نوشته می شود، اما نتیجه ای حاصل نمی شود، ابراز داشت: متاسفانه این برنامه ها نه تنها اجرا نشده بلکه در حال خاک خوردن نیز هست و نتیجه ای از آن ها به دست نیامده است. برنامه استراتژیک زمانی نتیجه می دهد که همه آن را حس کنند.

وی ادامه داد: از نظر آموزش و پژوهش باید به پایداری اجرایی برسیم که تداخل و هم گامی آن با اقتصاد هم خوانی داشته باشد و رضایت سرویس دهنده و گیرنده خدمت را نیز مد نظر قرار دهد در غیر این صورت به اقتصاد مقاومتی نرسیده ایم.

حدریان مقدم خاطرنشان کرد: در همه کشور ها تست های کمی و کیفی در بهداشت و درمان و آموزش با تکیه بر اقتصاد البته تا جایی که اجازه  دهد، اتفاق افتاده است. در این زمینه باید به دنبال کاهش هزینه ها و و اینکه اقتصاد کشور بر روی چه مواردی استوار است، توجه داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توانایی و امکان شخصی با توجه به 25 سال سابقه مدیریتی، عنوان کرد: در این میان قطعا اشکال تراشی ها و گرفتاری هایی برای سازمان به وجود خواهد آمد اما می توانیم با کمک از بخش های دیگر، با برخورد مثبت و ایجاد کارگروه هایی که راهگشای اصلی ما برای بهبود شرایط فعلی و ایجاد اقتصاد پایا، هر سال کار جدیدی را به سر انجام برسانیم.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به ابلاغ سیاست های رهبری، یادآور شد: رهبر معظم با این ابلاغیه نشان دادند که در این زمینه از آن حمایت می کنند و می توان با به کارگیری از آن و رهنمودهای ریاست کل سازمان نظام پزشکی، کارها را به گونه ای انجام و اجرا کرد که با اعلام نتیجه آن، بهزه لازم را نیز از ان برده باشیم.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.