پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس سازمان نظام پزشکی :پوشش بیمه ای برای خدمات دندانپزشکی کافی نیست /بیش از 90 درصد هزینه ها را مردم پرداخت می کنند

رئیس سازمان نظام پزشکی :پوشش بیمه ای برای خدمات دندانپزشکی کافی نیست /بیش از 90 درصد هزینه ها را مردم پرداخت می کنند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اگرچه تعدادی از بیمه ها برخی خدمات گران دندان پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند اما این خدمات از سوی بیمه های پایه و تکمیلی کافی نیست.

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس کل این سازمان در حاشیه پنجاه و پنجمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طی سال های گذشته کمترین پوشش بیمه ای را در خدمات دندان پزشکی داشتیم.

وی با  اشاره به اینکه بیمه های پایه باید سهم بیشتری از خدمات را پوشش دهند افزود : بیمه ها باید  بسته های متنوع تری را برای اقشار جامعه در نظر بگیرند تا پرداخت از جیب مردم کمتر شود که به همین منظور این فرآیند در شورای عالی بیمه شروع شده است.

وی حفاظت از بیماران را اصل و گامی درست دانست وادامه داد : اقداماتی که در کشور صورت می گیرد کافی نیست و باید با پوشش خوب بیمه ای خدمات برای مردم ارزان شود تا مردم رضایت بیشتری داشته باشند.

 

 

 

** 90 تا 96 درصد هزینه دندان پزشکی را مردم پرداخت می کنند

 

زالی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه 90 تا 96 درصد هزینه های دندان پزشکی را مردم پرداخت می کنند، اذعان داشت: باید سازمان های بیمه پایه و تکمیلی همکاری جدی در این زمینه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه  یکی از مشکلات در حوزه تعرفه دندان پزشکی این است که خدمات در این حوزه احصا نشده، افزود: خیلی از خدمات جدید نیز در تعرفه ها لحاظ نشده است و این در حالی است که نوع خدمات در این حوزه متفاوت و متنوع است لذا با چالش های جدی در تعرفه دندان پزشکی مواجه هستیم.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.