جمعه، 10 فروردین 1403

طرح تحول سلامت دغدغه های زیادی را برای داروخانه های خصوصی ایجاد کرده است

جایگاه داروسازان و ارائه خدمات دارویی در طرح تحول دیده نشده و شرایطی که در این طرح مشاهده می شود دغدغه های بسیار زیادی را برای ارائه خدمات دارویی و داروخانه ها در بخش خصوصی ایجاد کرده است.

 

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه که در طرح تحول نظام سلامت ،وزارت بهداشت عمدتا به مسائل و مشکلات بیماران توجه کرده و بسیاری از اطبا و متخصصین هم شرایط نسبتا بهتری را پیدا کرده اند ؛ اظهار داشت : اگر این طرح در سالهای آینده به دلایل متعدد و عدم تامین منابع مالی به موقع و تغییر سیاستهای کلان وزارت بهداشت دچار تغییراتی شود در آن صورت شاید داروخانه های خصوصی توانمند هم بابت ارائه خدمات دارویی به مردم نداشته باشیم .

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه آسیب داروخانه های خصوصی در طرح تحول می تواند بسیار مهلک باشد افزود: این طرح چه موفق باشد و چه نباشد درصد دیگری از مردم که در طرح تحول نظام سلامت به سمت بخش خصوصی حرکت می کنند نمی توانند خدمات مناسبی را از داروخانه های معمول سطح شهر دریافت کنند.

 

وی ادامه داد : در و اقع ما نگران ورشکستگی داروخانه های خصوصی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت هستیم و بدلیل حرکت عمده پزشکان از شهرها به داخل کلینیک ها و مراجعه بسیار زیاد مردم به دلیل تامین هزینه های درمان که توسط دولت انجام می شود؛ گردش اقتصادی داروخانه های خصوصی با مشکلات عمده ای روبرو است.

 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه اگر قرار است این طرح با موفقیت به سرانجام برسد باید همه عوامل اجرایی نظام سلامت در آن دیده شوند ؛ تصریح کرد :این طرح با تمام مزایایی که دارد برای داروخانه های بخش خصوصی می تواند چالش هایی را به دنبال داشته با شد .

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.