جمعه، 10 فروردین 1403

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اصفهان: توجه بیش از حد به درمان نباید موجب غفلت از آموزش شود

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحول در آموزش پزشکی نه تنها موجب ارتقای آن بلکه یکی از دغدغه های جامعه پزشکی درسالیان اخیر بوده است، گفت: توجه بیش از حد به درمان نباید موجب غفلت از آموزش شود.

دکتر نیکو یمانی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به اینکه هر یک از 12 بسته در تحول آموزش پزشکی ناظر به یکی از مشکلات حوزه آموزش است، خاطرنشان کرد: برخی از این بسته ها به صورت کلان در کشور و برخی نیز در سطح دانشگاه ها و دانشکده ها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متولی بسته اعتبار بخشی موسسه ای است، افزود: هر یک از دانشگاه ها متولی یکی از بسته ها است اما برای دانشگاه های کل کشور آیین نامه ها و سیستم اعتبار بخشی را همسو با دیگر دانشگاه ها طراحی می کند.

 

* طرح تحول در آموزش پزشکی در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه ها است

به گفته عضو هیات علمی گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طرح تحول در آموزش پزشکی در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه ها و بر اساس استانداردها است.

وی ادامه داد: بسته آموزشی پاسخگو اگر به درستی برنامه ریزی و اجرا شود، منجر به تغییر و بهبود خواهد شد و این مهم در مورد دیگر بسته ها چون ارتقای کیفیت آموزش، دانشگاه های نسل سوم و غیره نیز صدق می کند.

یمانی با اشاره به اینکه توجه ویژه نظارت بر اجرای این بسته در سطح دانشگاه ها و دانشکده ها و برخی به صورت خرد و کلان  در سطح کشوراجرا می شود، اظهار داشت: بسته دوازدهم عملا ارزشیابی و نظارت بر 11 بسته دیگر است که نقطه قوت این طرح محسوب می شود.

وی اضافه کرد: البته بسته دوازدهم باید در تمام سطوح اعم از رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و غیره جاری و ساری باشد این در حالی است که اگر در سطح دانشگاهها برنامه ریزی دقیق نباشد و منابع مالی آن به درستی تامین نشود، آن طور که انتظار می رود، موفقیتی در این خصوص به دست نخواهد آمد. 

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.