جمعه، 10 فروردین 1403

80 درصد انرژی و زمان نظام پزشکی صرف رسیدگی به شکایت ها می شود

80 درصد انرژی و زمان نظام پزشکی صرف رسیدگی به شکایت ها می شود
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اصفهان با گلایه از اینکه برای رفاه جامعه پزشکی کار چندانی صورت نگرفته است، گفت: 80 درصد انرژی و زمان همکاران در نظام پزشکی صرف رسیدگی به شکایت از پزشکان در هیات ها و باقی زمان مانده نیز صرف کارهای روتین می شود.

دکتر عباسعلی جوادی رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی با بیان اینکه نظام پزشکی قسمتی از وظایف دولت را بر عهده دارد و بهتر است کارهای رفاهی را با قدرت و پشتیانی خود به انجمن های پزشکی بسپارد، اظهار داشت: از آن جایی که انجمن ها وظایف سنگین نظام پزشکی را بر دوش ندارند و با توجه به اینکه هر انجمن نیاز صنف خود را می داند، بهتر است کارهای رفاهی پزشکان به انجمن ها واگذار شود.

وی در خصوص فعالیت های معاونت آموزشی در شهرستان ها نیز ابراز داشت: این معاونت فعالیت خاصی را در شهرستان ها نداشته و خود شهرستان ها به صورت جسته گریخته کارهای آموزشی خود را انجام می دهند.

جوادی خاطرنشان کرد: به طور مثال نظام پزشکی اصفهان با تشکیل تعاونی مصرف نظام پزشکی، فعالیت های آموزشی و رفاهی را با وجود عدم سرمایه کافی و نیروی انسانی کم، به صورت محدود انجام می دهد اما فشار اصلی کارهای آموزشی همچنان بر دوش دانشگاه ها و سازمان های منطقه ای بهداشت و درمان است.

 

*اکثر نظام پزشکی شهرستان ها به سختی خود را اداره می کنند

وی با ابراز تاسف از اینکه از حدود 200 نظام پزشکی موجود در کشور، 195 سازمان به سختی خود را اداره می کنند، ابراز داشت: حق عضویت یک شهرستان با 200 عضو چقدر است که هم بتواند به کارهای آموزشی و رفاهی پزشکان رسیدگی کند و هم حقوق حتی یک پرسنل خود و خرج و مخارج ساختمان نظام پزشکی (شامل آب، برق، گاز، اینترنت و .. ) را پرداخت کند؟

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اصفهان با گلایه از اینکه سازمان های دولتی کمک خود را از نظام پزشکی ها دریغ می کنند، افزود: شاید حدود 20 تا 25 نظام پزشکی وجود داشته باشد که علاوه بر پرداخت ها، درآمد داشته و می توانند به امورات خود رسیدگی کنند که یکی از آن ها نظام پزشکی اصفهان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مبلغ به دست آمده از حق عضویت همکاران، مجوز ساخت یک آپارتمان 7 طبقه را اخذ کردیم و پس از فارغ شدن از آن در صدد تاسیس یک باشگاه  بر روی یکی از زمین هایی که در اختیار نظام پزشکی اصفهان قرار دارد، هستیم.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.