جمعه، 10 فروردین 1403

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت: مجوز شهر دوم برای فعالیت ضروری است/ عدم وجود زیرمیزی در 570 بیمارستان وزارت بهداشت

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت: مجوز شهر دوم برای فعالیت ضروری است/ عدم وجود زیرمیزی در 570 بیمارستان وزارت بهداشت
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مجوز شهر دوم برای فعالیت ضروری است، گفت: برخی از پزشکان علاوه بر اینکه در جایی طبق قانون پروانه گرفته اند اما ضرورتا در شهر دیگری نیز فعالیت می کنند که حتما باید مجوز شهر دوم را برای فعالیت در آن شهر داشته باشد.

در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی اظهار داشت: نظام پزشکی استان ها و دانشگاه ها به هیچ وجه حق صدور مجوز شهر دوم را ندارند و این مهم تنها طبق قانون در اختیار و صلاحیت کمیسیون تبصره 7 ماده 13 سازمان کل نظام پزشکی است که با حضور نمایندگان مقام عالی وزارت بهداشت و نماینده رییس کل سازمان نظام پزشکی انجام می شود.

وی ادامه داد:هر گونه مجوزی که در این خصوص در استان ها صادر شده است، فاقد جایگاه قانونی است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

* پرداخت‌های غیرمتعارف برای خدمات پزشکی جزو خط قرمزهاست

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: پرداخت‌های غیرمتعارف برای خدمات پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است و با آن برخورد خواهد شد.

وی در واکنش به صحبت‌های هفته گذشته رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در موضوع زیر‌میزی گرفتن برخی از پزشکان گفت: با تلاش و همراهی جامعه پزشکی و مردم عزیز خوشبختانه بخش قابل توجهی از پرداخت‌های غیر متعارف و تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گرفت، سامان یافته و در کلان شهرها برای حذف این معضل نیاز به اقدامات تکمیلی است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، وزارت بهداشت خیلی جدی به بحث پرداخت‌های نامتعارف و ارتباط مالی نادرست بین پزشک و بیمار در حوزه پزشکی وارد شد و با اقداماتی که در سال 1393 انجام داد، این ارتباط مالی را به حداقل ممکن رساند به طوری که دریافت غیرمتعارف در شهرستان‌ها و در کل سیستم دولتی اعم از شهرستان و تهران به حداقل رسیده است.

 

*عدم وجود زیرمیزی در 570 بیمارستان وزارت بهداشت

میردهقان با بیان اینکه درحال حاضر آمارها حاکی از آن است که بین ١٠ تا ٤٠‌ درصد پرداخت‌های مردم در دنیا غیرقانونی است، گفت: اما به صراحت می‌گویم که زیرمیزی و دریافت‌های غیرمتعارف در ٥٧٠ بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد و ما در طی‌ سال ٩٤ هیچ گزارشی در این مورد نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مرتب درحال رصد هستیم و اگر موردی دیده شود، بی‌درنگ با آن برخورد خواهیم کرد، ابراز داشت: در بخش خصوصی هم دریافت‌های نامتعارف کاهش بسیار محسوسی یافته است. این کاهش در شهرستان‌ها به ‌جز تهران محسوس است و در تهران نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما هنوز تا وضع ایده‌آل فاصله داریم.

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت اظهار داشت: این در حالی است که 80 درصد خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود و طبق آمار رسمی رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی حدود 80 درصد است.

وی یادآور شد: در سال 95 بسیار مصمم هستیم با اجرای برنامه ی محوری وزارت بهداشت در این زمینه، حفاظت مالی از بیماران به خصوص در موارد بستری را 100 درصد فراهم کنیم‌.

میردهقان در پایان عنوان کرد: شایان ذکر است تمامی پرداخت ها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هموطنان می تواند موارد نامتعارف را به شماره 1690 گزارش کنند.

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.