شنبه، 1 اردیبهشت 1403

دیدار رییس سازمان نظام پزشکی و رییس سازمان بازرسی کل کشور در روز پزشک

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با قاضی سراج گفت: امیدواریم کرامت پزشکان و بیماران متناسب با شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور حفظ شود.
قاضی ناصر سراج که به مناسبت روز پزشک در جمع پزشکان حاضر در بازرسی‌کل بهداشت و درمان سازمان بازرسی حضور یافته بود ضمن بیان این مطلب اظهارداشت:

سالروز ولادت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که به نام روز پزشک نام‌گذاری شده است را به همه پزشکان، به‌ویژه همکاران پزشک حاضر در سازمان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه پزشکان حاذق، متعهد و دلسوزی در کشور داریم، گفت: پزشکان ما جزو نخبگان و فرهیختگان جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، پزشکان ایرانی را در سراسر دنیا بنام دانست و به خدمات جامعه پزشکی در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پزشکان در زمان جنگ نیز خدمات زیادی ارائه کردند و پس از آن نیز به رفع نیازهای درمانی جانبازان پرداختند و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب کردند.

سراج با اشاره به حوادث اخیر اردبیل و ممسنی اظهار داشت: قضات در این دو حادثه نقشی نداشتند، اما با وجود هجمه رسانه‌ای سنگین علیه خود، به لحاظ حفظ اسرار و رازداری، سکوت کرده و همه دلایل و مستندات را در پرونده مربوطه حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه قضات با جامعه پزشکی مشترکاتی دارند، هر دو پذیرای بیماران هستیم؛ اما بیمار پزشک راستگوست و حقیقت را بیان می‌کنند ولی بیمار قاضی دروغگوست و حقیقت را کتمان می‌کند و قاضی از بین اظهارات دو آگاه به موضوع باید حقیقت را کشف کند که این کار فوق‌العاده سخت و دشوار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه علاقمندم ارتباط تنگاتنگی با جامعه پزشکان داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد تا سازمان نظام پزشکی نیز در امر نظارت به وظیفه خود عمل کند.

سراج با اشاره به خدمات پزشکان حاضر در سازمان بازرسی کل کشور، گفت: همکاران ما علاوه بر تخصص پزشکی، تخصص نظارت و بازرسی نیز دارند.

وی در پایان با اشاره به مافیای دارو تصریح کرد: در بحث دارو مشکل جدی داریم و مافیای دارو در کشور سنگین است که باید به آن رسیدگی کرد.

دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به تقارن روز پزشک و هفته کرامت، گفت: امیدواریم کرامت پزشکان و بیماران متناسب با شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور حفظ شود.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشحالیم که امروز سکان‌داری سازمان بازرسی کل کشور بر عهده یک قاضی برجسته با وقوف کامل بر امور اجتماعی و با کوله باری مملو از تجارب ارزنده قضایی و اجتماعی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: حضور آقای سراج را در مجموعه سازمان بازرسی کل کشور مغتنم می‌شماریم و فکر می‌کنیم تجربه گران‌سنگ ایشان می‌تواند در عرصه‌های مختلف فعالیت سازمان بازرسی مؤثر باشد، کما اینکه تاکنون این‌طور بوده است و حضور جنابعالی در جمع پزشکان را ناشی از توجه خاص شما به جامعه پزشکی می‌دانیم.

زالی با بیان اینکه در حوزه نظام پزشکی ارتباط تنگاتنگی را با سازمان بازرسی فراتر از ارتباطات متعارف اداری برقرار کردیم، گفت: در بسیاری از موارد پرونده‌های مطروحه‌ای بوده که به دلایل خاصی ورود مستقیم جامعه پزشکی به پرونده مصلحت نبوده اما دوستان سازمان بازرسی به‌عنوان یک ناظر دقیق ورود کردند و به‌طور مستند پرونده را بررسی کردند که دستاوردهای زیادی برای ما به دنبال داشت.

وی افزود: به‌طور مثال مشکلاتی که در برخی استان‌های درگیر طرح پزشک خانواده شاهد بودیم که تریبون‌های پزشکی توان ارزیابی و رصد این موضوع را برای برنامه‌ریزان و مسئولان نداشتند اما گزارش مبسوط و مستوفی سازمان بازرسی کل کشور در آن زمان خاص به‌خوبی راهگشا بود. اخیراً نیز در بحث کم‌کاری بیمه‌های تکمیلی و عدم اجرای کتاب ارزش‌گذاری کتاب پزشکی خدمات چالش‌های جدی داشتیم که سازمان بازرسی ورود کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین اظهار داشت: در خصوص طرح تحول سلامت نیز درخواست می‌کنم سازمان بازرسی به‌عنوان یک مجموعه ممیزی با نگاه ثالث و بی‌طرف بر حسن اجرای آن نظارت کند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.