پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران : کسورات بیمه ها بالاست / اعتبارات بیمه ها باید بطور هلدینگ عملکرد داشته باشد

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران :  کسورات بیمه ها بالاست / اعتبارات بیمه ها باید بطور هلدینگ عملکرد داشته باشد
سوادکوهی با ا شاره به اینکه بیمه یک منبع مالی و اعتباری است ؛گفت : پولی که به بیمه ها تزریق می شود باید بطور هدلینگ در سیستم عملکرد داشته باشد تا سرویس خوبی به بیماران ارائه دهد .

علی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی در خصوص عمده مشکلات موجود در بخش مراقبتهای ویژه اظهار داشت : یکی از مشکلات موجود نحوه عملکرد بیمه هاست و با توجه به اینکه در ایران بیمه ها وابسته به دولت هستند اثر لازم از آنها مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه بیمه ها عملکرد مطلوبی در پرداختها ندارند افزود: پرداختها به تعویق افتاده و حتی طبق کتاب تعرفه سال 94 نیز کسورات بیمه ها بالا بوده و اعتبارات لازم را ندارند.

وی ا دامه داد : بیمارستانها به منظور جلوگیری از ورشکسته شدن با بیمه ها لغو قرار داد می کنند زیرا برخی از پزشکان با بیمه ها طرف حساب بوده و پرداختهای آنها ظرف مدت 8 یا 9 ماه انجام می شود.

رئیس انجمن مراقبتهای ویژه ایران همچنین در خصوص تعرفه های سال 94 اذعان داشت : تعرفه های اعلامی واقعی نبوده اما سازمان های بیمه گر از پرداخت همین تعرفه ها نیز عاجز هستند .

سوادکوهی با اشاره به اینکه تعرفه گذاری در مقابل عملکردی صورت می گیرد که به جان آدمیزاد برمی گردد ؛ تصریح کرد : تعرفه بر اساس صعوبت کار ،تخصص و زمان مصرفی برای ارائه خدمت به بیمار تعیین می شود اما این امر طوری در اذهان نمود پیدا کرده که در قبال کاری کوچک و بی ارزش تعیین می گردد.

وی با تاکید براینکه خدمات پزشکی کوچک و آسان نیست؛ بیان داشت : تعرفه گذاری در سیستم سلامت ما به درستی انجام نمی شود و با تعرفه های واقعی فاصله زیادی داریم و همین امر موجب می شود تا معدودی از پزشکان برای تامین مخارج خود به سمت پدیده زیرمیزی بروند.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.